|
|
|
|---|---|
|
har en bmw e46 320d -00.. Om man ska resa utomlands säger mitt försäkringsbolag att jag måste ha följande startspärr: Godkänd Elektronisk startspärr (Immobilizer)... Hur vet jag om jag har det eller inte? | |
|
Finns på alla BMW sedan januari 1995, det var då någongång det blev lagkrav i Europa. Konstigt att försäkringbolaget inte känner till detta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tror alla bilar from 98 har startspärr som standard. ? Som Erik säger konstigt att inte försäkringsbolagen har koll på det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hasso har förstås rätt om lagkravet! Från Länk Till följd av ett EU-direktiv måste samtliga bilar tillverkade efter 1998 vara utrustade med tekniken och i praktiken har många fabrikanter utrustat sina bilar med immobiliser sedan år 1995. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
A det e konstigt, dem vill nog bara att man betalar mer i försäkring eftersom dem låtsas att dem inte vet om bilen har det.. det är ju ändå en -00.. dem e luriga dem.. tack ska ni ha ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.