|
|
|
|---|---|
|
Ni som har erfarenheter av diverse chip till M3 E36 3,0 resp 3,2: Kan det inte vara en idé att en gång för alla och i en och samma tråd göra en lista där Ni med erfarenheter av chip till M3 E36 anger fabrikant/leverantör? Finns det dessutom tester som verkligen visar skillnader är det en klar fördel och att ni anger länk/ar för de Ni rekommenderar. Övriga modifieringar som kolfiberinsug, avgassystem, kammar etc kan väl också anges. Ja, jag har använt sökfunktionen men det finns ju x antal trådar men kanske inte lika många som är fullt så läsbara. Tänkbara leverantörer är väl i första hand Motornord, Köhler racing. RnB Racing. TS Motor mm. M. Pedersen | |
pg_ice |
Köhler: + 3hp (varvstopp 7800rpm) RNB: +5hp (med korrigerad ISO norm) (varvstopp 8300rpm) bänkat på en M3 3.0 vid samma tillfälle modifieringar: K&N insats filter/Supersprint kattersättare/Supersprint catback |
|
Bara +3hp med Köhler chip och alla andra modifieringar? Var det räknat från 286? bänkat nåt innan chip och kattersättare m.m? |
|
|
pg>> vilken typ av bänk användes? |
|
pg_ice |
jag tror du kan lägga ner tråden som du ser på siffrorna :) vem betalar 2000kr för ett chip som ger 3hp? chip ger inget på M3or förutom höjt varvstopp. lägg pengarna på en mapping istället (unichip eller liknande) det ska jag göra. Vtechs rullande landsväg användes |
|
Unichip vore intressant. Jag var till itsfun.nu och chippade min 3.0 för ungefär 1,5 år sedan, och jag var besviken att lägga ut 3500kr på INGENTING. Trodde man skulle märka någon skillnad, med tanke på att dom flesta sägs känna skillnad, men sån tur hade inte jag =) Mvh Alex |
|
|
Ess ger 5hk på en 3,2. Dom visar ju till och med bänkpapper på deras hemsida. Länk |
|
| En så marginell ökning som 2-5hp är antagligen inte ens mätbart med tillförliglig repeterbarhet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.