AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.471

Hur är "ha-begäret" efter E30 nuförtiden?

Sida 2 av 2
ic
124
icke
318is -90
En annan har sin rostfria e30 bara för att den är billig i drift. Det är det enda CSN räcker till =)

Men den är ju jävligt rolig och snygg också.. kommer kännas surt den dagen det är dags att byta "upp" sig.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tråkigare studentkärra kan man ju ha.

När jag hade "vita mössan" på huvudet och lyfte CSN körde jag runt i en
oljedoftande 244 75 med +40.000 mil på mätaren. :)

/L
jp
464
jpn
523im -99
ja nog får man erkänna att man är E30 frälst! har ägt E30 sedan jag var 16år förutom ett 6månaders uppehåll. (gjorde lumpen)

har för tillfället en 318is-90 som är väldigt fin in och utvändigt även om den gått en bit... börjar närma sig 27,000mil. sammt att det finns en otroligt fin 316 touring-92 i familjen med precis 18,000mil och utan rost. (briljantröd med bra puts)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jaha... E30-habegäret blev så stort att det resulterade i en 325iA Cabrio -86...
Kolla länken till galleriet:
Länk

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Där ser man hur det kan gå när man "hänger" här för mycket.
grupptryck?

Ser fin ut! en annan får nöja sig med taklucka. :)

/L
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Taklucka saknar jag på bruksisen, härligt med cab-light också...
Grupptryck givetvis, om inte annat från barnen, eller ett långt habegär som efter forumläsande och blocketletande bara måste få släppas löst och matas med den BMW-modell man för tilfället troligtvis inte kan överleva utan, hahaha.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
klart att habegäret efter e30 är stort. en m3:a helst såklart. kanske borde köpa en nu innan de blir för dyra priserna på dom skjuter ju i höjden just nu.

saknar också min e30. bakaxeln på min nuvarande härstammar iallafall därifrån så den är hyfsat körglad men lite tråkigare.

icke: riktigt nice kärra. tråkigt att du bytte fälgar bara.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vill ni se bilder på min cabbe gå det bra att gå in på: www.danielsgarage.se
En e30 kommer alltid att finnas i ens ägor. De skall mycke till innan jag gör mig av med nuvarande. Den e turbokonverterad för tillfället men precis alla orginaldelar finns sparade om de nån gång skulle falla mig in att återställa den. Inget är sönderkapat heller.

Har haft e30 sedan man var 16 år utan uppehåll.

Länk
samma här, dessutom får jag som uppskattning ofta när ja stannar till och tankar flera ggr att en " sån " bil vill ja ha av andra medtrafikanter.
e30= smidig som tusan, inget fettberg här inte, tyst, inge kackel i inredningen. och förbrukar lite bränsle samt är ruggigt hållbar.
finns det någon bättre 80 tals bil??????????
knappast.

Livet börjar vid 3bar
min bmw 324td hemsida Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Äh!, får inte .se att funka, nåt strul med webhotellet(?) eller nåt annat jag inte fattar.....

Kan ses på www.danielsgarage.tk tills det blir fixat.
Leffo: Bjud dom på en åktur och dom ska sent glömma den;)
åk
60
åkeson
Bmw 325ik-87
Sannerligen så är ha begäret stort efter e30=)

så sjukt underbar bil att köra och även att se på=)
precis byggt klart min 325a nu och jag är grymmt nöjd med resutlatet:)

kolla gärna in www.garaget.org/4kezon :)
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Jag köpte min 325i -87 hösten 2005. Redan första dagen när jag var ute en sväng och stannade vid en trottoar så kom en kille fram å frågade om det var en 325i ? Japp sa jag det är det! Han frågade direkt om jag ville sälja den.....? Men det ville jag ju inte göra.

Det var mycket rost på den, men jag har lagat upp det mesta, renoverat motorn, satt i smidda kolvar, stakar, smidd vev från M21 för att få 2,7 liter, sen ska en Vortechkompressor dit till slut. Allt förpackat i en till utseendet original E30 :-)

__
Nisse Ljung
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.