AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.470

Hur är "ha-begäret" efter E30 nuförtiden?

Sida 1 av 2
Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej!

Kul att vara tillbaka i BMW-svängen. Fick hastigt och lustigt en gammal E30 i inbyte, en -90a 320 cab för att vara noga, och vilken trevlig bil det är !

Har haft många bilar och flera BMW, däriblan M3 cab, och det kan ju naturligtvis inte jämföras men jag måste säga att E30 är en förbaskat trevlig bil ! Hur är "ha begäret" efter gamla E30 ? börjar det bli lite samlarbil rent av ?

//Mvh Per
M3 e30 är ju som du säkert sett högt värderad, även de fina 325 som finns kvar kostar relativt mycket, särskilt i jämförelse med nyare modeller...
Ha begäret hos mig med många är stort, men det är kanske inte prisvärt med de modellerna jag nämnde tyvärr.
Håller med dig om att E30 och för all del även E21 är trevliga bilar.
Sann körglädje, inte minst tack vare förfållandevis låg vikt och klassiska chassiet med enkla länkarmar bak, mums :-)

Skulle idag inte tveka om jag hittade en 325 i fint skick, bara för skojs skull.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag har haft ett sjukligt habegär efter E30 sedan 1983.
Nu äntligen har jag kommit över en till fyndpris som jag bestämt mig
för att rädda från skroten, då skicket visade sig vara bättre än väntat
under allt damm och bråte där den hittades undanställd sedan flera år tillbaka.

Grannar och vänner bara skakar på huvudet åt mig då jag skruvar med gamlingen. Men dom har troligtvis aldrig kört en E30 heller.
Finns inte en bil äldre än 2006 på villauppfarterna så jag tänkte jag skulle bryta det mönstret med min klenod från -87 ;) alltid retar det någon..

/L
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Sen ska jag säga att en välbehållen E30 me riktig fin lack. fina 17" fälgar e så snyggt helst svart eller kanske en mörksilver.
Pe
35
Per Sällström
120d-2015 m-performance edition
Hej på er!

Håller med er alla, jag har samma "dilemma" hemma eftersom området i huvudsak består av tjänstebilar, jag med !, eller nya bilar så brukar folk undra vad jag sysslar med men de har börjat vänja sig :-).

Fälgar är också en fundering, jag har "tyska" 15" som nog var hur rätt som helst men jag tycker bilarna börjar bli så gamla att det inte får vara för nya bling-bling fälgar på dem så jag letar faktiskt efter kryssekerfälgar från de sista E30 åren eller möjligen 17" Alpina. Håller med om färgvalen också men det är ju svårt på en begagnad bil som bekant, min är röd.

//P
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Jag har ett enormt habegär skulle jag påstå, E30n var nog den trevligaste bil jag nånsin kört! Drömmen är ju en fin E30 325im med tyvärr har jag ingenstans att ställa undan den. När man skaffat hus på landet med en tymlig lada kommer jag leta efter en direkt=)
Ja, vad ska man säga. Har E30 nummer 6 och 7 nu:)
Har haft E30 nästan hela tiden sedan jag var 17 (11år sedan) och har provat vara utan då ock då men det går ju inte i längden.

Har haft 318is, 320, 323, 325 och M3. Men bara två dörrars, jag känner att jag skulle behöva ha en 318i Touring för att täcka in lite mer.

Men annars är jag rätt nöjd nu, trimmad 325:a till jobbet och M3 för annat.

Känner inget sug efter nyare BMW faktiskt, hade det funnits en BMW minibuss så hade det varit fint dock.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Habegäret för E30 är ganska stort för mig i allafall.
Letar efter en fin sommarbil och antingen en 02:a eller en E30 cab.
Helst båda delarna... men det får väl bli det man snubblar över först.
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
jag håller också med. skulle gärna ha en E30, helst en M3 såklart men mer realistiskt så kanske det skulle bli 318is eller 325. problemet, som för de flest andra som bor i en storstad, är att jag inte har någonstans att ställa den under tak. eller dvs det kostar skjortan att bara ha den stående. hmm, men nån gång kommer det bli =)

Jag körde E30 i 10 år mellan -88 och 98 då jag bytte till E46. Sen blev suget för stort så jag köpte en E30 cab 2004. En nostalgitrip för mig.
Zo
19
Zombz
325iM -90
Har prövat många andra bilar (inklusive nyare bmw e39,e46 osv) men när min bror för ett antal år sedan ägde en e30 325 var jag såld. Finns ingen bil som ger samma körglädje kontra pengar. Så därför köpte jag en 325:a ifjol och är hur nöjd somhelst. Håller dock på att fixa upp den nu, så den står i garaget och väntar på att smiskas sedan :)
Skulle inte tveka om jag hittade en fin 323 eller 325 E30, tyvärr så är alla E30 man ser ute i trafiken antingen sönderstylade eller sönderrostade.
Jag vet inte om jag håller med dig om att alla skulle vara sönderrostade, jag har då ett fint exenplar som är varken sönderstylade eller sönderrostade så där har du helt fel.
I trakterna jag rör mig så finns inga fina exemplar.
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jag står utan för tillfället...... en lagom fin Alpina B6 2.8 eller 3.5 skulle vara fint att sommarbruxa. Elller en fin 325 touring. Men tyvärr kostar dom oftast mer än dom smakar för mig.... just nu.

/ John
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bara att instämma.

En fin Alpina B6 eller 325iM 2-d vore inte fel. Givetvis i originalskick.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Ja det är synnerligen stort habegär efter dessa, själv haft en diamantsvart 325 coupe -88 med 1150 mil på mätaren aldrig varit vinterkörd.
Ni undrar kanske varför den såldes? Det gör jag med.....

Jag hade nog inte alla hemma, men av alla bilar jag har ägt efter den så är det den enda som jag saknar. Konstigt nog mer för vart år som går.

Hur var det här då.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Ja det är synnerligen stort habegär efter dessa, själv haft en diamantsvart 325 coupe -88 med 1150 mil på mätaren aldrig varit vinterkörd.

Jag hade nog inte alla hemma, men av alla bilar jag har ägt efter den så är det den enda som jag saknar. Konstigt nog mer för vart år som går.

Hur var det här då.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011

Hur var det här då.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
oj, förlåt!! tjall med internätet..

Hur var det här då.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.