|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja ha tips och råd om sportavgassystem till en 120d coupe. Blir det lite mer effekt eller är det mest estetiskt och att man ökar livslängden på avgassystemet? Tänkte mig feritta, ska göra ett system till mig, kostnaden skulle ligga mellan 7,5-8k beroende på ändrör. | |
| 3-5 hk brukar det kunna handla om. Och lite mer ljud... I övrigt vet jag inte. | |
| Om du byter hela vägen inkl grenrör kanske du kan komma upp i någon sådan ökning,men handlar det bara om en "halvsats" så finns det i princip ingenting att hämta...bara ett skönare ljud! :) | |
| Det nya avgassystemet i BMW Performance serien sägs av BMW själva ge 3 hk vid runt 6000 varv och det är bara halvt. | |
|
Dom där få hästarna känner man inte av, om det nu blir några 3-5hk extra Bytte till sportsystem för ugnefär 1 år sedan, och kattarna åkte bort i samma veva. Men inte kände jag någon skillnad för de :) Men ljudet är ju mycket ljuvligare att lyssna på om inte annat hehe Mvh Alex |
|
| Kan säga att det inte ger ett skit i effektväg. Man byter inte avgassystem för att få effekt, det byter man för att få lyssna på ljudet. | |
| Vill man ha mer ljud på en diesel!? | |
|
Turbon slår väl sönder det mesta av ljudet? Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Nja det kanske inte låter så tufft. Men största andledningen är att jag vill ha på två snygga ändrör där back, istället för det fula ovala i silver som det är på 120d. |
|
| En god anledning om något! Ser likadant ut på min E91 318d. Tyvär plockar inte turbon bort så mycket ljud, fortfarande lite entreprenadmaskin över det hela:) Men förbrukningen är det inget fel på! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.