|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan tyda diagostestet? har problem med tomgången, bilen vandrar o rycker vid körning i låg hastighet. Flickvännen var på kneippbadens bil i norrköping o gjorde diagnostestet så jag har inte hunnit prata med dom. FN = förnärvarande IN = inte förnärvarande hoppas ni förstår hur jag menar. tacksam för all hjälp jag kan få se länk: Länk johnny.s | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fn. felet föreligger just nu. In_ Felet har funnits tidiagare men finns inte just nu. Sedan ska det ju finnas felkoder också som hänvisar till vad som är fel och varit fel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
felkoderna syns ju på bilden, FN/IN vet jag redan. Det jag undrar är vad som menas med: 22 Tidigventil utlopp-vanos 80 Kontakt växelidentifering 44 oljenivågivare vet jag redan är just rasig oljenivågivare. någon som vet? johnny.s |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Missade länken igår. Det ser ut som du har ett problem med vanosventilen, kan förmodligen påverka tomgången mm om den inte funkar så Vanosen kan vrida sig till rätt läge för rätt belastning. Kan vara dålig kontakt eller fel på solenoiden tex. Sök på Vanos i M forumet, det finns nog en hel del matnyttiga tips om hur man ev. kan fixa detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är en tråd här på M-forumet just nu om magnetventilerna i vanosen... Och fel på dessa orsakar bl.a. ojämn tomgång... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
"johnny" Hej. Jag som starta länken "Trött m3 3.0" Läs lite där så kanske du blir lite klokare. Va ju som sagt och felsökte vanos. Visade sig att den diffa 3 grader fel, kammen alltså. Medförde att jag fick dålig ork på låga och höga varv. Ska byta o-ringar med imorgon när dem kommer och då ska det bli skillnad. Fast det blev redan skillnad när jag gjorde rent lödningarna på magnetventilerna. Mvh |
|
|
"Fritte525" Tack för tipset, har bestält packningar o o-ringar till ventilerna. Passar på o löda kontakterna också sen får vi se :) Är det någon fara att köra/bruka bilen under tiden tror du? (får delarna i mitten av nästa vecka). johnny.s |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.