|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in M3an på BMW i tisdags och ville att de skulle fixa glappet i bakaxeln... Som jag hade fått tips av er här på forumet att det kunde vara hardy skivan, slitna silentblocks. Så jag bad BMW umeå att felsöka och rätta till problemet men de sa redan innan de kollat på den att det ska glappa på M3or pga att de ska skulle köras hårdare. Jag skulle kunna byta drivknuten men det skulle bara bli massa jobb och de kunde inte garantera att glappet skulle försvinna..Så optimalt skulle vara att byta hela drivlinan men det skulle inte vara lönt på en bil i ca 100k klassen tyckte de. Men alltså så säger BMW att det ska vara så och det inte var nå problem att köra med det glappet Så alla ni som har M3or (e36) har ni också ett glapp i bakaxeln? 'D' | |
|
Jag reagerade på glapp i kardan / bakaxel när jag köpte min första m3 e36 2001 men fick sedan bekräftat att det som du säger är normalt för att ha lite spel att klara av påfrestningarna... Har sedan ägt tre olika m3 e36 och alla har varit så... Man lär sig köra så det inte märks sen... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Hm...tror ni blandar ihop saker o ting lite.....M3 E36 (93-00) ska inte glappa eller klonka i bakaxeln...jag har själv ägt 7 st! Alla har varit knäpp tysta...där iallafall... Däremot M3 E46 (01-06) har en helt annorlunda uppbygd bakaxel som kan klonka lite vid ryckig körning på låga växlar.....:-) | |
|
Peddan Det var vad BMW umeå sa.. vi stod även efteråt och pratade om det där med glappet och de sa att det inte var nå fel alls på min bil förutom att den drivknuten var sliten men inte så att den behövdes bytas ut. 'D' |
|
|
Okej de var skumt, men i och för sig har ni någonsin åkt en audi s2 eller s4 där de inte smäller vid fullgas växlingar, kanske kan liknas med de vad vet jag. Men jag har då i alla fall bestält alla bussningarna och silentblock till min Bimmer :) så får vi se hur den blir efter de. |
|
|
Hmm, i så fall har väl alla mina 3 varit slitna i drivlinan då... Men asså det var inget allvarligt, bara lite mera än vanliga bakhjulsdrivna bilar med "klonk" i kardan mot bakaxeln när man krypkörde, körde mkt på kopplingen... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.