AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.081

Någon som kikat på den här 325an?

Länk

Är lite intresserad av den här bilen så undrar om någon här har varit och kikat på de kanske?
Är utrustningen rätt?

Tacksam för råd!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var väl inget fel på den utrustningen? Tyckte den hade det mesta man behöver.

//Lövet
Ja frågar därför de blir min första BMW ;) Vill bara kolla så de inte va nått "viktigt" man missade. Hur är priset på den?

Sen såg ja den här Länk bilen är de ett smartare köp kanske? den har ju helläder,svensksåld,nyligen servad(inspII). Den svarta ska snart servas och de blir ju insp II + att den inte är bes och skattad för i år.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Den var ju riktig fin!
Verkar vara fällbart baksäte, vilket är väldigt praktiskt.
bilarna har ju för och nackdelar båda två. Tex den silvriga har ej 18", ingen tacklucka, den är silver(vill hellst ha en svart bil)
Och den svarta är inte i lika bra skick, den har bara lilla m-paketet, den ska snart servas (insp II).

Så va tror ni? Jag har sjuk beslutsångest iaf hehe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Den silverfärgade är helt klart mycket mera attraktiv dels en 02a sedan mera lättsåld pga Mpaket/skinn mm. Taklucka bör man ändå inte ha öppen när man kör AC tex. För fanns det istort sett aldrig taklucka om bilen hade AC. prisskillanden är väl värt den pengen.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
18" fälgar kan du köpa i efterhand efter tycke och smak, den silvriga är en faceliftad 325 av senare årsmodell som dessutom precis gjort stora servicen. Den är mycket mer attraktiv i min bok också.
Lycka till!

Mvh,
/Wille
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ta den silvriga om du har pengarna. Helt klart

//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För att ge ett mera nyanserat svar: Jag tror att den silvriga kommer att vara lättare att sälja i andra hand eftersom den har faceliften, skinn osv. Å andra sidan är den svarta billigare redan från början och kommer säkert att kunna prutas ytterligare på. Han har nämligen haft den på annons i 1,5 månad vid det här laget och är då kanske sugen att bli av med den. Han accepterar säkerligen ett bud på 100' och då är skillnaden på den silvriga 30.000kr. Det är ju pengar det också...

//Lövet
andreas_lofgren: Jo den svarta är ju billigare helt klart. men herren som har den är ovillig att gå ner i pris. Så de är priset som gäller tyvärr.

Är de nå annat som skiljer faceliften åt de andra modellerna än kofångare,ratt,läppen på bakluckan, bakljusen?

Men hur ligger bilarna till i pris tycker ni? Är de normala priser för bilarna? Finns de någon prutmån enligt er?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kolla vilka delar som är bytta. Rostskyddsgarantin har förmodligen gått ut på båda och då vill man inte köpa någon med rostig huv, dörrar, baklucka etc.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då återstår ju 24 tusen i skillnad ändå. De pengarna kan man ha roligt för också. Skillnaden mellan faceliften och pre-facelift finns även under skalet, så vitt jag kommer ihåg är fjädringen annorlunda efter facelift.

//Lövet
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Kom på att DSC blev standard -02. Om det finns på -01'an framgår inte så jag tar för givet att den inte har det ;)

Båda ligger väl ärligt i pris men det gäller ju som sagt att hitta en köpare och ha is i magen som säljare.
02:an har mycket bättre styrning, skulle inte köpa en som inte är faceliftad.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Värt att tänka på är också att 330 motorn är betydligt kraftigare än vad 325an är så allt talar inte för den silvriga. Vridmomentet och ljudet i 330n är rejält mycket trevligare än i 325an. Men det beror ju också på vad man haft för bil innan, är man van vid en Nissan Micra så räcker nog kraften i 325an och blir över.

//Lövet
Båda bilarna är ju 325 ;) Har haft motorstarkare bilar innan men den här bil är mer tänkt som bruksbil så 325an borde räcka gott till de tror ja.
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Den silverfärgade är bra mycket attraktivare än den svarta.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ojdå så klantigt. Jag läste två trådar samtidigt och karl som jag är klarade jag onekligen inte att göra två saker samtidigt.

//Lövet
Ja kanske satsa på en 330 och även få navi "på köpet"

Länk
Länk

Mvh Ubbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.