|
|
|
|---|---|
|
Har precis införskaffat mig en uppsättning breyton magic 19 och ska i dagarna sänka bilen...Funderar på 30mm alt. 35mm runt om - vad tycker ni? Bilden nedanför visar just magic med en sänkning på 30 mm - ser det konstigt ut eller är sänkningen tillräcklig!? Rent estetiskt... Länk | |
|
Måtten är som följer; Framfälgar 9" breda ET 48 Framdäck 235/35-19 Bakfälgar 10" breda ET19 Bakdäck 265/30-19 |
|
| + 5mm spacers... | |
|
Min Italienimporterade pärla har enligt utrustningslistan: 704 M SPORT SUSPENSION vilket lär betyda att den är något sänkt. Vet dock ej hur mycket men du kan ju kolla på länken för att få en uppfattning. Jag har vissa besvär att komma fram överallt. Åker ibland tillsammans med en annan Z3:a och han har inga problem med gupp och gamla grusvägar med nedkörda hjulspår, medan det då och då skrapar i min undersida. Länk /soomg |
|
|
Undrar om det tar i med 35mm? Men det ser väl inte lustigt ut med H&R 30? Vill inte ha ngn jeep direkt... =) Soomg, ser fin ut - lämnade en liten hälsning... =) |
|
| Martin, vilka mått körde du på? | |
| Kom igen gubbar, kom med åsikter - jag måste beställa senast imorgon fm! =) 30 vs 35? | |
|
Tjena! Har precis monterat gula koni och 30mm HR på min SNIK "2,8 Coupe". Kan säga att den blev bra låg. Börjar nästan undra hur mycket däck den kommer ta bak nu när min 19" hartge 8,5 och 9,5x19 åker på nästa vecka! Men en M-coupe kanske är lägre orginal än min var? Kanske till och med har annan geometri i bakvagnen? ( vet redan att den har andra bärarmar osv.)... Men de lär bli fett kan jag lova! Kul föresten att du hittade en M till slut! mvh/Henke |
|
| Garrda; Tackar! Snyggt med hartgefälgar - de gör sig riktigt bra på coupén! Så du tror 30 mm räcker? Det borde väl vara rätt lagom..? | |
|
Tjena! Ja jag tror faktiskt inte att du kommer "sakna" dom där 5mm-rarna! Skulle kunna ha tagit en bild på min så fick du se hur låg den blev men nu är de så att den är uppallad i garaget med några vinterdäck från en 3-serie så den gör sig inte vidare bra på bild! :P kan väl fixa en bild bara jag får tillbaka fälgarna frän lacken nån gång. men de är inte du vidare hjälp av antar jag! Såg föresten att lowtech eller vad dom nu heter hade nån satas med 15mm säkning bak till min. Kanske vore lite snällare mot däcks-kontot. Men spara däck kan man väl göra i nåt annat liv! :P men god natt!! /Henke |
|
| Anton: Jag tog 35mm runtom MEN... den blev inte en millimeter lägre bak så jag beställde H&R justerbar fjädertallrik från usa (hittade inte i sverige) och letade lite på nätet efter fjäderlösningar, det blev H&R rallyfjäder med 60mm diameter, de väger typ ingenting. Så nu kan man välja, Jeep eller racer :) | |
|
Monobike: om de är som du säger så måste jag ha nån annan sänkning än 30/30 i så fall för min blev rätt mycket lägre än innan! Viket märke var de på din 35/35 sänkning? mvh/henke |
|
| Sådär, nu har beställt 30/30 H&R - jag börjar så, så får jag se allteftersom... Tack för all hjälp! | |
|
Gardda: Det var svenska lesjöfors fjädrar. Det var bra pris på dom men nu är dom pengarna kastade i sjön.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.