|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Har jagat m3 nu ett tag men inga riktiga höjdare har dykt upp. Dock dök den mer eller mindre perfekta bilen upp igår. 02:a sv-såld 3480mil med en motor som rullat 2000 sedan hela byttes i slutet på 02. Helt rätt utrustning nav,lucka,helläder,19" och h/k mm. Nyservad(oljeservice) och nya sulor runt om. Denna bil kommer landa i regionen kring 300" dock ej över. Bilen kommer sommarköras max 1200mil per år av mig. Bilen har även andra nya eftermarknadskomponenter för närmre 20" monterat. Tänker på skillnaden på kärror mellan 02/03. Skummar man igenom blocket på utsatta priser så tycker jag inte det är helt åt skogen. Är detta pris på tok för dyrt? En annan sak jag funderat mycket på är värdeminskningen. Ska man räkna på en förlust på 50" per år för att inte vara för optimistisk? Tacksam för alla råd och tips. Mvh Martin | |
|
Några rader ner bara; Länk Min bil: Länk |
|
|
Ursäkta mig, dålig research :). Kan någon vänligt moderator flytta tråden till avdelningen "Försäkring och värdering"? Mvh Martin |
|
|
Det är redan gjort ;) Min bil: Länk |
|
| Haha får tacka så mkt :D | |
|
Mer ny info. Har varit och tittat på bilen och den är verkligen fin. Dock efter mer research dök där upp ett JÄTTESTORT frågetecken. Bilen har gått som demobil i ca tre månader och 400mil. Dock så är motorn bytt vid 1480mil och jag kunde verkligen inte känna/märka något fel vid provkörning. Så vad tycker ni är det bara att avskräckas och låta bli eller? Ska tilläggas att bilen varit servad på bmw vart 400mil sen motorbytet med stämplar i bok å allt. Så många synpunkter som möjligt tack. Hade ni ryggat för 400mils demokörning? |
|
|
Gick bilen som Demobil efter motorbytet oxå? // M.V.H. Daniel |
|
| Nej bara bilen första 400mil. En gubbe som ägt den efter motorbytet. | |
|
Om motorn är bytt så är väl inte demokörningen något att bry sig om.. eller? // M.V.H. Daniel |
|
| Nej så ser jag också det. Visst kan ju ha slitit lite på vxllåda/bakaxel men inga konstiga ljud någonstans ifrån. Gjorde "bakaxeltestet" fullt rattutslag i ettan och tvåan, knäpptyst inte en tendens till något malande ljud eller så. | |
|
Twinsturbo: Gjorde man inkörningen på nytt dvs inte över xxx-km/h de första milen? Ny service efter 200mil? |
|
| Har inte kvar det i huvudet. Ska kolla upp det med ägaren imorgon. Är det totalt åt skogen om den servicen skett 400-500mil efter motorbytet? Är 99% säker på att denna service inte är gjord förräns 400-500mil efter motorbytet. | |
|
Twinsturbo: M3an börjar nästan bli en dussinbil hemma i Helsingborg nu ju :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Twinsturbo: Vid motorbyte ska motorn köras in och service ska bla vara efter 200mil detta gällar alla M-bilar. |
|
| Med andra ord inte så lyckat kanske. | |
|
Vill inte vara Bad Boy, men kika på vad motsvarande kostar i Tyskland. Verkar som ribban för vettiga bilar börjar på 22K Euro. För 6-8 måander sedan låg priserna stabilt runt 26-28K för SMG, men priserna har precis droppat 5+K Euro. Beror antagligen på för många till salu just nu. Antagligen stabiliserar de sig runt 200+K om ett tag. E36 M3 ligger stabilt på 120K för bil i vettigt skick. M3/// Mullret |
|
| Nej denna är i högsta läget va de gäller pris också. Men att vettiga bilar i tyskland skulle ligga på 22k euro med dessa milen?? Har jag då aldrig sett. De flesta ligger närmre 30. Smg är inte relevant då det är manuell som gäller. | |
| Skakar liv i denna tråden igen. En ny kärra på tapeten. Sv-såld 02:a all utrustning 3600mil. Godis nymonterat för runt 20k lev nyservad insp1 med nya däck runt om. Tre st brukare. Slutpriser på denna bil bör hamna på?? Ligger på runt 280 som det är nu. Känner lite oro för att det är en 10/20 för mkt, så vad tycker ni? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.