|
|
|
|---|---|
|
Har haft min Z4 på annons i en vecka med magert utbyte: Länk En skojare har ringt, och en herre från orten har erbjudit 195´. Lite i lägsta laget tycker jag. Hade den ute tidigare i våras, och fick även då bud på 195´ varför jag behöll bilen ett tag till i stället. Jämfört med "önskepriserna" på Blocket är det ju rena realisationen, i synnerhet som bilen är i nyskick. Orkar inte folk åka till småland för att titta på bilar? Eller har Z4 blivit billiga? | |
| Vänta på rätt köpare, det har bara gått en vecka, så det finns ingen anldening till panik | |
|
Håller med Wollick, priset verkar ju ok för den bilen och den ser ju fin ut. När det fina vädret förhoppningsvis kommer tillbaka kommer kanske köparen fram också. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
195 är väl knappast så dåligt att du behöver kalla någon för skojare? 5,8% prutning höjer väl inga ögonbryn direkt. Skojare är man om man bjuder 150. //Lövet |
|
|
Hehe, "en vecka"...förr i tiden kunde man sälja sina bilar (i det här segmentet) på en vecka, idag får man ha tålamod tills rätt köpare dyker upp! Jag har själv annonserat i två månader nu, ingen som orkat komma o kolla än, bara en massa folk med begränsad språk/läs och social förmåga som ringer. Och då är min bil (CLK) näst billigast av ett tjugotal liknande, fast den är bland de bäst utrustade. Sedan är det ju så att om man har 200+ kkr att spendera, vill man (= jag) gärna ha en 3.0:a, 18-tummare o div annat som gör bilen extra intressant, din är säkert fin, men lite ordinär om du ursäktar...men de låga milen är ju ett stort plus. Lycka till annars, själv ska jag motta min första "live-spekulant" i eftermiddag :) (Ska inte ropa hej, han kanske inte dyker upp...) |
|
|
Lövet: Två personer har ringt, varav den ene var en skojare. Herren som la budet på 195´ är seriös. Jag har bestämt mig för att släppa den för 195´, då jag har en milkostnad på 24 kr under 1300 mil inkl värdeminskning, service, bensin etc. Kapitalkostnaden det gångna året kan man ju liksom räkna bort! Kinafonder hade varit en betydligt sämre affär ;) |
|
|
Sani: sålde min Octavia RS - 06 på 1 (en) dag! Annars är 1 vecka, ingenting. Ha tålamod. Tog 3 mån.! för att sälja vår sv.sålda E39 525IAT, tex. |
|
| Inte för att vara sån, men att räkna bort kapitalkostnaden bara sådär är nog bara smart om man vill lura sig själv. 200tkr kan du ju utan vidare räkna hem 13tusen i ränta på under ett år. Så där ja, nu var milkostnaden 34 kr ;-) | |
| Men, det är ju med facit i hand han skulle placerat i räntebärande papper i nån form. Kapitalkostnad är inte någon konstant. Alternativet till bilköp kanske var Kinafonder för Linni229... | |
|
Naturligtvis borde man ju räkna med bankräntan som alternativkostnad. Men för mig hade det inte varit ett alternativ. Hade jag INTE köpt bilen hade jag haft pengarna kvar typ 50% kina, och 50% indien. Tippar på att dessa kurser ligger ca 30% ner jfrt realisationsvärde när jag köpte bilen. Alltså har jag TJÄNAT pengar på bilen! ;) Mvh, Linus |
|
| Linni229; jag stod och pratade med din gamla DD6 förra helgen, ägaren var mycket nöjd och bilen såg ut att må bra. Lycka till med BMW:n! | |
|
Jabbal: Vad roligt! Alltid kul när ens bil får gott omhändertagande även efter att man sålt den. Var det träff med jaguarklubben? Lite roligt föresten, sålde DD6:an för att jag träffat en tjej på annan ort och det blev lite dyrt att pendla. Z4:an säljer jag för att vi ska ha barn... Allt som allt har bilägandet alltså gett bra utdelning! :) |
|
|
ok sorry, Off topic som tusan men jag kan inte låta bli.. Om man hårddrar det kan man ju enligt erat resonemang hävda; "-om jag inte hade löpt bilen och haft kvar pengarna så hade jag nästan säkert börja deala knark och genom ett misstag blivit skyldig en langarboss 3mille" Så egentligen gick jag 3,195MKr plus på bilen, eller tjänade sådär 2200kr för varje mil jag körde! sådärja.. |
|
| Tillökning alltså, grattis! Det var på en klubbträff i Askersund. Nuvarande ägaren (som ju köpte av dig) var som sagt mycket nöjd med bilen, och tycktes inte ha några planer på att sälja. Jag förstår honom. Nu är det väl dags för en X-type, eller kanske en XJ40? Den senare rymmer hur mycket som helst:) | |
|
Tack, tack! Inte bara blårök ur pipan... ;) Har övervägt en ny Jaguar, men då min sambo har rymlig tjänstebil tänkte jag satsa på något litet, och gärna snabbt, men med fyra-fem dörrar. Närmast ligger för närvarande en 130i. Men man vet aldrig, tillfället gör tjuven! Rolig kuriosa är att manen som köpte Daimlern är diamanthandlare till yrket! Industridiamanter iofs, men i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.