AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.281

info om krockade bilar

br
7
brynäs
520i Touring - 01
Finns det något ställe där man kan kolla om ens bil har varit krockad? Tacksam för svar / Matte
kanske inte riktigt detta svar du önskar, men titta noga på din bil! det är svårt att reparera en krockad bil så det inte syns!
kolla serviceboken , bilen kan vara lagad på samma verkstad som servat,
så ringer du o frågar vad som är gjort med bilen.
br
7
brynäs
520i Touring - 01
Ok! tack
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Dörr/huv/bagagelucks skarvar, spackel som i syns igenom lacken i vinkel mot ljuset, onormalt fräscht motorutrymme med till synes ny lack. Jämför karosserikitt skarvarna. Ser olika ut från fabrik och om någon skade verkstad har gjort det.

// Erik
Heinz_Keller:

Rent motorutrymme kan även betyda mycket välskött bil med återkommande rekonditioneringar m.m.

Spackel som syns genom lacken måste verkligen ha varit en klåpare till lackerare, alla använder idag en bra grundfärg och lägger på tillräckligt med färg för att inget ska lysa igenom.

Karosserikitt fick jag under min utbildning som bilskadereparatör lära mig hur man ska göra för att det ska se maskingjort ut (kan för övrigt skilja i utseende även på maskinlagt) med gott resultat.

Till trådskaparen:

Titta istället på hur punktsvetsarna ser ut, är de slipade på något vis någonstans är det en budgetlagning som skett, är de platta (klämpunktsvets) men ca 4-5mm i diameter är det gjort på en verkstad, om de är 3-3,5mm är det gjort i fabrik (ganska bra tumregel).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.