AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.142

Sommardäck E91 318d komfort, ljud prioriteras?

th
6
thonor12
318D E91 -07
Hej.

Som nybliven BMW ägare är det med förvåning jag noterar att spårkänsligheten och bullret från RFT -däcken som sitter på bilen från fabrik. Jag funderar att köpa nya däck då halva(hela) nöjet med att köra bil förvinner iom. dessa däck.

Jag funderar på att köpa ett par Nokian H Länk mest för att de har fått bra betyg i komfort/bullernivå. Finns det någon som hafgt detta däcket eller kan rekommendera något annat däck som bullrar lite, det skall inte vara Run Flat Tire däck såklart :-)

/Thomas

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Välkommen!

Michelin är väl rätt kända för sin komfort, de låter mindre än genomsnittet verkar det som.

Nokian är ju inget dåligt märke, antar att det är 16 tum du tänker på?: Länk

Mvh
th
6
thonor12
318D E91 -07
Ja, det är 16 tums som gäller, till 156 fälgen, Energy Saver Länk kostar bara en 120kr mer per däck så det kanske det kan vara värt.

Någon som har Michelin Energy Saver?

/T

th
6
thonor12
318D E91 -07
Länk skall det vara....

th
6
thonor12
318D E91 -07
Svårt ned länkar... Länk

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag kör Michelin Energy på min 320d touring och är sjukt nöjd.
Lägre buller, lägre förbrukning och mycket komfortabla.
Jag åker 225/55-16.

Bilen har blivit mindre spårkänslig än med de gamle Bridgestone däcken som satt på vid leverans och går numera obekymrat även på riktigt djupa spårningar efter motorvägen.

Det enda negativa var priset.. Lite dyrare, men min förbrukning gick ner några procent, så det borde jämna ut sig innan däcken är slut.

//amullo
---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.