|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa 18 eller 19" till min E46 Är det bra att använda M-sport 17" till vinterfälg? Problemet som jag ser det är att de är olika breda fram och bak. Det gör det ju omöjligt att skifta fälgarna för att få jämt däckslitage. Nackdel på sommaren med men det känns som ett värre problem med vinterdäck. Kanske ska sälja dem och åka 16" på vintern? | |
|
Jag har 205/50-17 som vinterdäck, eftersom jag upplever 225 som lite väl slaskplaningsvilliga. Sedan blir det väl onödigt dyrt med 245/45-17 vinterdäck där bak? Problemet är väl att M-sportfälgarna är svårsålda begagnat. Alla verkar ju vilja bli av med dem, för att byta till 18 tum eller annan design. |
|
|
Kör med 205/50-17" fram och 225/45-17" dubbade hakka4 på mina orginal M-sportfälgar m68. Fungerar bra både i slask och snö, har kört två säsonger med dem utan problem. Kan inte heller påstå att däcken slits speciellt snabbt bak (beror ju iof på körstil..) Men ja, det är kanske en nackdel att inte kunna skifta bak-framhjul mellan säsongerna. Men visst är det trevligt med fräscha 17" på vintern! Mvh Johan |
|
|
Kör med nordfrost 3, eller kör och kör, de som ligger på är 2-3år gammla med inte ens inkörda... Är iallafall 235/45-17" Funkar alldels utmärkt! Bra grepp (de lilla jag testat) Körde dubbfitt förr, de funkade inte lika fint. Lacken håller fint! org. har nog mer påkostad lack som håller bättre än "billiga copy fälgar" Är modellen M68 |
|
| Måste vi snacka vinter redan? | |
|
blir inte 225/45 bak lite konstigt på den 8,5" breda bakfälgen? vill någon som har denna kombination lägga upp bilder på hur det ser ut? www.geting.se |
|
|
225/45 skall funka perfekt på 8,5". Har 225 på mina sommarfälgar och de skall passa på fälgar upp till 9" enligt broschyren (Yokohama)... /J Surf Or Die!!! |
|
| Jag kör med dom fälgarna och har 225/45 17 runt om dubbade. Dåligt fäste i nysnö men det funkar. Ser inte särskilt konstigt ut | |
|
Har 225/45 17 odubbade vinterdäck runt om på mina M68:or och visst sticker fälgkantena ut lite mer där bak, men tycker det funkar bra ändå. Tycker inte man behöver byta ut M68:orna mot några andra. Ha en skön sommar!! Wargen |
|
|
Någon av er som har en bild då hur det ser ut på bakfälgen? Gärna jämfört med framfälgen. funderar nämligen på att köra 225 på en uppsättning M68 jag med i vinter. |
|
|
Har tyvärr svårt att komma åt dem just nu, annars hade jag kunnat fota dem lösa utan bil. Wargen |
|
|
HFR: Jag kan fota mina bakhjul, jag har 225/45-17" på dessa. Tyvärr har jag 205/50-17" på framfälgarna, men du får iaf se hur bakhjulen ser ut. Fixar detta ikväll/imorgon /JD |
|
|
Ta gärna kort på dem också! Sommarfrågan: Vilka dimensioner rekommenderar ni? Är 18" lagom? Blir 19" för mycket när man åker 2000 mil om året med risk för fälgslag och stötighet? |
|
|
18" är lagom, körde förra säsongen med 8,5*19" med 235/35-19" runt om och jag tyckte det spårade och var riktigt stötigt. Dessutom var däcken på gränsen till för smala för den fälgbredden, fälgkanterna kändes mycket utsatta. Nu kör jag med BMW m135 18" kopior med 225/40-18" runt om. Fälgarna är 8" breda och 225/40 är perfekt dimension på den fälgen, skyddar fälgkanten bra. Upplever dessutom att bilen rullar betydligt mjukare med dessa hjul än med 19". Rent utseendemässigt ser det ok ut med 19" (om man sänker bilen, min åsikt) men 18" gör sig alldeles perfekt i förhållande till E46:ans storlek tycker jag. 19" ligger på gränsen till för stort enligt vissa. Men det är ju som sagt en individuell fråga om tycke & smak. 19" med orginalfjädring, eller det lite sänkta "M-chassiet" ser hemskt ut i mina ögon, för mycket luft mellan hjul/skärmkant. Min bil är sänkt 40/40 mm. 18" passar perfekt, vare sig man vill köra orginal eller sänkt. Jag rekommenderar 18" om du kör mycket och vill ha hyffsad komfort. /JD |
|
|
Ska du sälja dina fälgar erlandwilliam så är jag nog intresserad? vilket pris isf? |
|
| någon som hade bild på 225or på bakfälgen? :) | |
|
Jag kan fixa bild på 225/45-17 då jag har det runt om på mina m-sport 7,5 och 8,5 maila till ronnys_racing@hotmail.com så skickar jag en bild /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.