|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur kan man få mindre vindbrus i 635-an. Det låter en del när man kommer upp i lite fart. Har funderat på att byta gummilisten runt dörrar / fönster, men de är inte speciellt dåliga så jag vet inte vad jag kan förvänta mig där? | |
|
Bra lister och att rutan ligger an ordentligt är A och O för att få tyst på sidorutorna på en E24! Anliggningen kan justeras inuti dörren. Sedan kan det brusa mellan tätningslisten och övergången mellan främre styrskenan (där sidospegeln sitter fast) och dörren. På min bil sitter där en liten "gummiplopp" som är sliten och har tappat sin form. Trots det så får du nog räkna med att det i högre farter blir anliggningen dålig och att det därmed brusar! Per L |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som sagt av talaren innan. Enda sättet att få tätt,är färska täta gummilister runt dörrarna+att dörrar ska vara inpassade rätt i gångjärn och låsregel. Även yttre kromlisten på dörr,(shadowline svart)har en gummitätning mot sidorutans utsida,denna brukar vara torr och sprucken på dessa bilar. Gummilisterna till dörrarna är tyvärr en mycket dyr historia! =( Mvh Patrik |
|
själv tycker jag det susar mysigt i 90 och uppöver!inget jag stör mig på. har föresten en rejäl antenn på taket till scannern 80cm bredbandig,blir ett skönt sus,nästan som ett segelflygplan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.