|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Min E46:a har en unken doft, typ gammal disktrasa i kupén. När jag öppnar dörren så känner jag den direkt. Jag har: - Bytt kupéfilter - Låtit BMW spruta bakteriedödande spray i luftintaget för att döda bakterier i kondensorn. - Tvättat velourmattorna ifall det satt där. Några tips? | |
|
Det kanske kommer in fukt i bilen som möglar? Kolla bakom alla mattor etc. Sen kan rekondfirmor fixa en hel del för dig. |
|
|
Jag har lyft ut velourmattorna och det är torrt om jag känner med handen. Ska jag lossa mattorna ned mot plåten? När jag luktar på mattorna känner jag inget extra utan lukten är svårlokaliserad. Luktar överallt. Ingen extra illa doft när jag startar och drar igång fläkten. En BMW ska ju lukta gott... |
|
|
Kolla mellan framstolarna och centerkonsolen. Där fastnar mycket skit och ibland även döda djur... Sista steget är att köra rekond hos Ditec eller liknande. |
|
|
Kan du förtydliga med vad du menar med unken lukt, är det typ som en blöt hund lr död grävling, gammal frukt. Jag skulle plocka ur alla sätten o piska och lufta dom.... Hoppas att du får en lukt fri BMW snart. =) |
|
| Lukten är gammal disktrasa/blöt hund | |
| Lyft ut baksätet o kolla därunder, gjotde det på min inte så fräscht. | |
Gunget |
Jag hade problem med klimatanläggningen i min E46 325:a. Du kanske måste lämna in bilen för att rengöra AC.n. Gammalt kondensvatten luktar skunk. Men jag noterar att du redan provat spraya in bakteriedödande medel....Jag noterade dock att det luktade speciellt mkt just då man startat bilen och i synnerhet på sommaren. |
|
Jag hade också skum lukt ur min AC på min E46. Helst i början på sommaren då jag inte nyttjat den så mycket under vinterhalvåret. Prova att köra den på max ett tag. Det luktade dock lite mer surt än blöt hund :) |
|
| Jag har samma i min 520 -01. Det verkar inte komma från ACC för mig i alla fall. Om det har regnat eller om jag har tvättat bilen och sedan öppnar dörren efter någon timme så luktar det. Måste vara något med att vatten kommer in via luftintaget... | |
|
Det är inte så att ni efter utförd tvätt ställer in hinken med diverse blöta sämskinn, handdukar, tvätsvampar o annat? Kan bli riktigt intressanta doftupplevelser då :-) Mvh Patrik ___ B M W |
|
| Kolla det utrymmet där tändstiften sitter, på min gamla 320 hade det krupit ner en mus där och dött. Den måste legat där rätt länge för det luktade grymt äckligt. Luktade in i bilen men den lukten var ingenting mot den lukten som var när man skulle ta bort den. | |
| 100 spänn på att den doften betyder mögel. Det blir nog att lyfta på alla mator emot plåten. Hade en bil me rost under, där kröp fukten under mattan. | |
|
1. Byt microfilter till din klimatanläggning, sitter framför vindrutan alldeles under huven. 2. Spraya in en blandning av klorin och vatten med en sprayflaska rakt in i insuget till kupefläkten (under ovan nämnda filter) samtidigt som du kör kupefläkten till det luktar klor i kupen 3. Vädra ur klorlukten Skulle förvåna mig mkt om inte lukten därmed försvinner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.