|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Herre min skapare.. Länk | |
|
Ja antingen går han på olämpliga piller eller så har han nåt allvarligt fel i skallen. Sådär gör man inte om man är fullt frisk. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Såna rubriker bara för att det är BMW-förare. Hade varit en Opel- eller Volvo-förare så skulle det inte vara ett sånt liv ju! |
|
| Och vi har bara ena partens version! | |
|
Exakt, väldigt lätt att odla fördomar. Härom dagen gjorde jag en sväng framför en polisbil och dom var inte sena att följa efter. Först när jag parkerat och klivit ur gled dom iväg och jag vinkade glatt till länsman, jag gör vad jag kan för varumärket. Jag kan tillägga att jag slutade busköra på 90-talet och då i golfen. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
inte för att killen i BMWn verkar helt frisk, men jag kan förstå honom. jag blir nästan galen när någon trött sate ligger och blockerar gatan. skillnaden är väl att jag nöjer mig med att sitta och slå på ratten istället för på killen i bilen framför. :D |
|
|
Vi kan iallafall trösta oss med att i Sverige är vi restriktiva med att använda tutan till skillnad från många andra länder. |
|
|
Typexempel av mentalt kalhygge! vsurapol: Jag tutar med glädje på folk, i synnerhet polska lastbilschaufförer som kör om på motorväg. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Men ärligt talat är det mycket "löst" folk med dunkelt förflutet som dras till BMW bilar. Det är tyvärr inte särskilt representativt för märket, för bilarna är det ju inget fel på. /L |
|
|
Inte nog med att vissa drar ner BMW`s rykte. Omvänt drar BMW ner vissa yrkesgruppers status. En pizzabagare med BMW är lägre stående än bara en pizzabagare :) Själv tycker jag om både pizza och BMW, men i kombination blir det inge bra.. |
|
|
Om man arbetar som utesäljare med ett stort antal kundbesök per dag, och man är intresserad av att göra affärer och tjäna pengar vilken bil av dessa två väljer du att ta till kundmötena? 1. BMW 525IA touring 2007 2. Volvo V70II 2007 svaret från våra säljare här på jobbet säger en del om allmänhetens uppfattning om de olika varumärkena. Om vi bortser från bilarnas kvaliteter i övrigt så föredrog c:a 90% att synas i V70 i samband med kundmöten. BMW ligger ju bra till i sin miljösatsning vilket borde påverka, men gamla rykten och fördomar är seglivade.. |
|
|
Leffo: Vi har nyligen gjort en undersökning på Högskolan i Gävle där en del av innehållet handlade om fastighetsmäklarens bil. Vi frågade både mäklare och allmänheten vad en mäklare bör ha för bil för att vinna förtroende. Bland mäklarna var det överhängande svaret att man skulle köra Volvo :) Bland allmänheten dock så sa majoriteten att de inte brydde sig om vad mäklaren körde för bil så länge den inte var sönderrostad eller något i stil med en ferrari. Sen beror det ju på vad man vill sända ut för signaler till sina kunder. Jag skulle välja BMW, helt enkelt för att jag hellre vill köra den. Om du förlorar några kunder pga vilken bil du har så skulle du säkert förlorat lika många oavsett bil. |
|
|
Har ni inte sett fastighetsmäklar-reklamen i TV där en dyr mäklare illustreras som brat i dyr kostym pladdrandes i telefon bredvid en BMW? Fördomarna frodas över allt :) |
|
|
Snacka om urspårad tråd. Nån pajas misshandlar någon pga långsam körning och plötsligt handlar det om fördomar mot BMW. mvh Tomas |
|
| 2-ben: Saken är väl den att hade det var en opel-förare istället för en bmw-förare hade det nog inte skrivits något om bilmärken alls i artikeln. | |
|
Hade det varit en Vovloägare som artiklen handlat om så hade antagligen inte bilmärket nämnts... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Volvo skonas inte av kvällspressen..... Länk |
|
|
Det står faktiskt "Ford/Forden" i artikeln 6 gånger, dem har gett de både parterna aliasen "bmw-föraren" och "ford-föraren", så vad är egentligen problemet? Står där att alla BMW-förare gör sånt här? BMW är ett populärt märke bland idioter, därför hamnar också ofta märket i artiklar, det är verkligheten. |
|
|
Bilmärke är verkligen inte relevant i detta sammanhanget, men ändå handlar artikeln till stor del om detta. Märkligt. BMW nämns sju gånger, inte dåligt i en så kort artikel. Överskriften kunde varit: BMW spöar skiten ur Ford! Är det inte så att en epatraktor bara får köra i 30km/h? Vet någon om det är 50 eller 70 som gäller på platsen där det hände? |
|
|
Ja för min del hade det kvittat om det så varit en 110-väg och om det handlat om opel och saab. Man spöar inte upp en kille ändå för en sån sak om allt står rätt till i knoppen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Om jag åkt på en 110-väg där bägge filerna blockerades av två fordon som färdades i 40km/h så hade jag nog blivit aningen upprörd... Dock får man inte slåss för det. ;) Jag skulle vilja hävda att Volvo och Saab är populära märken bland idioter i Sverige. Detta eftersom andelen idioter per capita borde innebära att de bilmärken som är vanligast oftare framförs av idioter. Anledningen till att tex BMW och Mercedes nämns oftare i artiklar tror jag är jantelagen. Man kan lätt få intrycket att journalister gärna påpekar om bilar av mera lyx-betonade märken varit inblandade i olyckor. Förmodligen finns det statistik som säger att Volvo oftare är inblandade i olyckor i Sverige än BMW. Kanske ser annorlunda ut i Tyskland? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.