AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.321

Kattersättningsrör M3 E46

Hej undrdar om någon vet var man kan köpa Kattersättningsrör M3 E46?
Skulle vilja ha tag i rör som tog bort mellan burken iallafall

Mvh Timmy
G3kkOM3
supersprint återförsäljare... ADcenter etc etc
Jag har supersprintt på min låter helt underbart....

MVH John
har läst att motorlampan ska lysa om man tar bort kattarna, stämmer detta?
Brooklyn
Det borde stämma för den lyste när våra kattar var slut i alla fall. Skaffade racekatt från miltec sedan
Jag är ingen miljömupp, men kör i alla fall med 100 cells racekattar så du får en vettig rening på ditt projekt. Effektvinsten mellan raka rör och ett par racekattar är marginel.

Jag har inte fått en enda felkod på min...

Går även att köra utan kontakterna som sitter på kattarna ger inget utslag då heller....

MVH John
blitz
Hur menar du.
Går även att köra utan kontakterna som sitter på kattarna

kör på min m5 100cell racecat men lampan kommer upp motorlampan sen när man läser koden står det bank1 och bank2
Det sitter 2 st kontakter i bakkant på kattarna...

Men det går helt enkelt bara att koppla ur kontakterna som sitter under bilen och den ger inget utslag med felkoder...

Tror det på m3an är för värme är dock inte helt säker....

MVH
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
är det kännbart att sätta dit race-kattar på m3 (e46), någon som har någon erfarenhet?
Förmodligen både i ljud och ett par hästar gör det nog...

MVH
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
vad ligger dom i för ca pris? någon som vet?
blitz
sphixex så du kör utan dom 2 lamda i bak hur går bilen då? om jag inte har fel så är det före cat och efter cat dvs 4 co2 dom 2 har du tagit bort
Sitter en precis innan kat som är lamda sitter där den ska, Kör även med dom 2 som ska sitta i bakkant på kat.

körde dock ett par dagar utan dom som sitter i bakkant är ingen skillnad med eller utan, tyckte det kändes bäst att köra med allt så som det ska vara.

MVH John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.