AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.160

Hur Göra Med Strömlöst Centrallås

Hej allihop!
Nu ska ni få någott att bita i. Batteriet i min 735a har vid några tillfällen laddat ur, villket har gjort att centrallåset inte gått att låsa upp. Dom gånger det har hänt så har jag lyft upp bilen och kopplat 12v direkt på startmotorn, det har funkat. Men den här gången funkar det inte!!!!!! Läste i handboken om någon form av nödöppning med nyckeln, men det går inte!!! HJÄLP hur göra???? Det känns lite onödigt att behöva slå in en ruta. SÅ om någon av er har ett bra tips, så skulle jag vara mycket tacksam.

MVH M-Mus
jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Har du testat nödöppningstricket på passagerarsidan?
Det är bara i den dörren det fungerar om jag minns rätt.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Har varit med om det några gånger. Du får tvångsöppna huven genom att försöka bända upp plasten mellan njuren och högra strålkastaren sett framifrån. Tittar du snett uppåt en bit in med en ficklampa så ser du spärren som håller huven på plats. Du får ta en rätt lång och kraftig skruvmejsel och sätta den mot spärren och dra upp den mot dig. Svårt att förklara men du får prova det.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Men om det inte hjälper att lägga ström på startmotorn hjälper det väl inte att öppna motorhuven heller.

/Mats J
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Jag blir tjatig nu och upprepar!

Har det kommit in vatten under mattan på vänster-bakre golv (bakkanten) så börjar krypströmar /tjuvström göra att ett kabelknippe erjar av kablarna där många kablar är ihopskarvade. Rena fabrikationsfelet enligt mej. Ryck o slit i kablarna vid kopplingshattarna o leta efter grön erjat.

perantoniohansson@hotmail.com
Hej å tack för svaren

En olycka kommer sällan ensam, min dator la ner, men skam den som ger sig, nu jag till baka!

En fråga om kabelhärvan, är den i bilen?? i så fall blir det ju lite svårt.
Öppna motorhuven? menar du att det kan vara någon säkring i maskinrummet?

Mycket tacksam för fler svar!
MVH M-mus
Har du provat att nödöppna passagerardörren, vrid nyckeln förbi vanliga läget samtidigt som du håller upp handtaget ?
Visa användare
152
perantoniohansson
TDS 525 -93 e34 touring
750i -91 ,Alfa V6, Superkart, mm mm
Vrid upp mattan bak på vänster sida. Sprätta bort plastkåpor över kablarna som går i bakkanten av golvet från vänster till höger över kardanen.
På vänster golv har du en Kabeltarm (årervändsgränd) där en mängd kabler är ihopkoplade med varandra. Vid väta kutar strömmar mellan olika knippen och erjar av ooch givetvis drar ström.
Ryck o slit där

perantoniohansson@hotmail.com
Hej

Jag har provat nödöppning av passagerardörren enligt handboken.........funkar tyvärr inte.
Efter som jag inte kommer in i bilen, blir det lite svårt att komma åt kablaget som Per pratar om.
Jag undrar nu om någon vet om säkringarna till centrallåset kan sitta i maskinrummet???

M-mus
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
På vissa bilar kan nödöppningen även funka på förarsidan.

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Förresten, du har inte skisack, så det går att hitta lämpligt barn som kan krypa in i baksätet via skuffen och öppna dörrlåset?

/Mats J
Hej

Nödöppning på förar sidan funkar tyvärr inte heller!
Litet barn ide´n är nog inte så dum, om det inte var så att jag låst bilen till lås läge 2 = att dörrlås knapparna på insidan inte går att dra upp!!
ÄR det någon som vet vart säkringarna till centrallåset sitter??

MYCKET tacksam för fler bra tipps!

Micke
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Skulle det gå att få någon att krypa in i bilen, sätta i nyckeln och slå på tändningen och köra ner en ruta/öppna takluckan. Sedan kan du ju krypa in och ur bilen. Jag gissar att säkringarna sitter under baksätet...

/Mats J
Tack för svaren!

Jag ska brottas lite med bilen i helgen, så får vi se hur det går!?
Åter kommer i ärendet.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.