|
|
|
|---|---|
|
har läst en massa om hr man ska få den att funka, men inget som egentligen ger mig svar, så då kommer frågan. när jag provade den första gången så "nollade" jag motorerna och så. sen så skulle jag öppna så gick främre luckan upp i bakkant men den bakre vägrade röra på sig, som om det gick för tungt. höll på att prova lite å nolla igen och så, sen så funkar inget alls helt plötsligt. frågan är alltså, vad gör jag nu? vill verkligen ha den att fungera.. | |
|
Börja med att smörja skenorna som luckan glider på. Du får plocka nort tygklädsel frå den främre luckan sen äär det till att ha ett riktigt bra smörjmedle modell spray burk och sen smörja skenorna både fram och bak. Kolla även den bakre motorn om den sitter ordentligt eller om den har tappat någon bult dra alla bultar ordentligt. När jag hjälpte till att fixa en lucka som kärvade var vi tvugna att vara tvåman en som körde motorn och en som hjälpte luckan att röra sig och den tyckte jag satt hårt när vi börjaade. den blev tillsist bättre än den jag hade på mine 34 toruing. |
|
| Smörj med litiumfett, ej 5-56 eller wd-40 | |
|
Jag hittade en länk där Danjel beskriver lite hurman gjorde. Hans lucka gick enbart när man drog den samtidigt somman körde motorn. Länk Min bil: Länk |
|
|
nu har främre luckan börjat röra på sig igen, alltså resa sig i bakkant, samt den bakre går ner lite-lite, men det verkar gå för tungt för ingen av luckorna rör sig frammåt eller bakåt... hur ska man kunna smörja skenorna då? |
|
|
Jag rekomenderar att du lossar innertaket och kollar att alla 3 skruvar till den bakre taklucke motorn sitter fast. Det är ett vanligt fel och då hamnar motorn lite lite snett. Och detta brukar tendera i att man tror att luckan tjärvar. Hoppas det löser sig. Mvh Robban |
|
| du menar alltså hela innertaket? hur sitter det då, var lossar man? | |
|
Bara den bakre delen bakom själva takluckan. Du tar bort de tre innerbelysningarna som sitter i denna delen av taket. Sedan lossar du fästena till insynsskyddet i bakre stolparna. Och har du lastnät så lossar du även de bakre takfästena till dessa. Sen så skall du lossa täckplasten som täcker de bakre stolparna, dessa sitter bara med ett clips i överkanten. Sen har du en plastplugg på vardera sida innanför innerbelysningen för bakre passargerarna som håller innertaket. Och det sista clipset sitter i centrum av innertaket ca. 10 cm in i bilen från bakluckan till Där är det bara att dra neråt. Glöm inte att lossa högtalar gallren också. Vill du ha bilder så säg bara till så kan ja nog fixa några. Mvh Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.