AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.005

går ojämt

Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
hej har precis köpt mig en m3 gt ja köpte den i fredags o allt va som de skulle idag när ja skulle iväg såblöddra den när ja gasar iväg de e inte de att den inte har nån kraft utan de verkar mer som ett problem med tändningen eller nått. ja lossa alla stiten för o se om man kunde se om dom va kassa men de verkade inte va så illa satte dit dom igen o starta då går den skumt på tomgången me o baktände lite de luktade bensin från avgaserna. vad trro ni kan de va sitften ändå?? ja testade även varje tändspole för sig med stift i för o se om de va gnista o de va de. tacksam för snabba svar är orolig hoppas verkligen inte d e e nått vanos problem som kostar flis!!! men som sagt verkar inte va vanos syndrom tycker ja inte

mvh gabbe
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Kolla motstånden mellan tändspolarna och tändstiften , är där sprickor
i gummit så blir där överslag när dom sitter på plats, men inte när du
har dom uppe med stift på . Råkade själv ut för samma problem .
kolla när det är mörkt istället med grejerna på plats.

mvh stefan
Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
ja va precis ute o tog loss kåpan o startade bilenmen ja såg inget om de e va så lätt an skulle se de?

mvh
pg_ice
snacka med förra ägaren han kanske har koll

skoj med alla jävla GTs som går ojämt
smittar skiten? ;)
Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
han har inte varit med om nått sa han
Har den ståt av stäld länge inan du köpte den, prova i så fall spridar rengöring, brukar funka på de värsta oroligheterna på min GT,
Men som sagt har samma symtomer som du beskriver på din GT som de är på min, och de ända jag inte byt är lambdorna på min, trode väldigt länge på tändnings fel på min också men allt sånt är nyt och byt på min nu, så de enda jag kan tänka mig nu är för fet blandning som i sin tur ger blöta stift och miständningar.
MVH
Fricke
Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
nja den har varit avställd över vintern bara men den e på bmw nu idag o testat den har inte gått på 5 o 6ans cylinder men de e fixat nu de va nått mer som han inte han kolla idg men inget allvarligt sa han så ja får se imorgon va dom säger
Okej daytona, skriv gärna exakt vad som var fel respektive vad som bytes på BMW, kan vara kul att få veta :)

Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
okej ja skriver imorgon när ja vet
Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
de verkade baravara mina sitft som va knas dom blästrade om dom o nu ska de funka ja ska hämta bilen så får vi se men händer de igen så e de ju nått knas. ska man ha andra stift än bmw original om bilen e chippad?
De där har jag också funderat på, angående stiften, personligen så har jag inge förtroende alls för bosch stift, min föra trimmade audi åt bokstavligen bosch stift, så jag skulle väldigt gärna se att de fanns något annat märke och någon grad kallare att välja på :(
Visa användare
62
daytona m3
M3 E36 -1994
SÅLD 080130
som sagt får se vad som orskade detta om de händer igen men men nu går den gött igen:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.