|
|
|
|---|---|
|
Hej, är det någon som varit och kollat på denna: Länk och kan dela med sig av sitt intryck? Tack på förhand! | |
| Nej, men jag bor i Motala så kan åka förbi göra en visuell inspektion åt dig =) | |
|
Så.. Bilen såg allmänt ok ut. Troligen är den mätarfifflad vid importen för sätena och ratten va slitna. Lädret va inte skadat men såg slitet ut och förarstolen var nersutten. ratten såg mkt använd ut. Annars såg den helt ok ut invändigt. Utanpå va den i princip helt rostfri. Någon brun antydan kunde man se under (det är ju ingen ny bil) men skärmar och trösklar såg skitfina ut. Den såg rak ut oxå, alla linjer va raka och jämna. (ifall den skulle va smälld) Dock såg lacken lite halvdålig ut, inga stora repor men mkt tvättrepor ochganska mkt repor på vänstersida, som om man kört igenom buskage. men inget jag skulle anse som omöjligt att polera upp. Höger bakdörr verkar va omlackad, man såg att lacken va lite "råare", på den dörren. Maskinellt har jag ingen aning, men om den går bra i motorn skulle jag lätt ge 50K för den, om jag va ute efter ny bil. Snabb koll på bromsarna oxå och de såg ok ut. |
|
|
STORT tack för hjälpen. Får se om han sänker priset ytterligare så kanske vi kan nå varandra..:) |
|
|
Måste ju säga att jag är sugen själv =) Det frodas ju inte av manuella 540 till vettiga priser, men jag ska ha min E34 i ett år iaf =P |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Räkna med att den är skruvad Simon. 7 år i tyskland innan den kom hit 2002/09, dessutom passerat svårstavade ägaren med täta ägarbyten i Mölndal bland annat. Ingen tysk beställer en manuell 540 och ställer den i garaget :) Frånsett det funkar allt och bilen går bra förutom kattarna så spelar det mindre roll i sammanhanget med tanke på åldern på bilen och om priset är rätt. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Att kattarna är slut efter 22 000 mil får mig att höja på ögonbrynen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMWs kattar är sopor före -98 byte vid 5000 mil är inte ovanligt, inte pga dåliga avgasvärden utan , täppta och löst innamäte är det största problemet. En kvalitetskat bör åtminstone ge rätt avgasvärlden i 30.000 mil om den inte utsatts för bensin eller oljeöverskott.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| I min värld är den inte "fullutrustad" om cd, tv, navi och elstolar saknas. Om den hade saknat skinn och klimator också så hade den snarare varit outrustad. Verkar som att ägaren tröttnat på bensinförbrukningen, att döma av de byten han är intresserad av. | |
| Är tv:n värd något på dessa modeller? | |
alain |
På min 750, jag har TV och saknar det mycket sen de ändrades till digital, jag har nu skaffat mig en 530 utan det och tänker hitta en begadnad 16/9 med digital motagare. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Att tro att en 540 manuell från 97 för 50K skulle va felfri är ju som att tro på tomten. Givetvis är de något halvfalsk med den, min gissning är att den har gått jorden runt 10 ggr. Jag har fkt sätt bilen och skulle göra den bedömningen. Det är ju pga av priset den är aktuell, det är väl inte så obegripligt. |
|
|
Får se om den är intressant. Letar ganska förutsättningslöst efter en pendlarbil. Vet att när det kommer till försäljning så måste man ligga lägst för att bli av med sin bil så jag måste köpa billigt. Trots att bensinpriset ökar och att konjunkturen mattas av verkar de flesta säljare tycka att det är "ql med pengar"...:) Jag kan vänta, åker tåg så länge. Den som har en vettig e39a under 40KSEK med sidorairbag är välkommen att höra av sig! |
|
| Hur länge har nuvarande ägare ägt bilen? | |
| Funderar på att åka o titta på den imorron. Får se hur jag gör. Han har ingen servicebok... hmmmm känns ju som att köpa grisen i säcken, kan ju lika gärna ha gått 55 tusen mil... men priset (som redan är lågt) går nog att få ner en del! Tål att tänkas på, man blir gott sugen på att köra manuell 540 i alla fall :) | |
| Köpte min manuella 540 för 30k och då hade ägaren haft den sen 8000mil occh den var full dokumenterad =) | |
| Ställ frågan rakt ut vart serviceboken har tagigt vägen. | |
|
krille_540, syftar du på en e39a då? Slår till direkt om jag får en vettig e39 540 för 30KSEK!!! |
|
|
Ärligt talat, för 50K på en 11 år gammal bil känns det som serviceboken är mindre vässentlig. Jag skulle gått på egen inspektion och känsla. Man kan inte begära att allt ska funka och att allt ska finnas för det priset, det är därför de sätter priset. Vill man ha full dokumentation och en felfri bil är de bara att öppna plånboken.. försök va realistiska. |
|
|
Japmax du har rätt, det spelar inte så stor roll på en 10 år gammal bil. Men jag måste fråga, vad säger din känsla när du läser annonsen? |
|
|
Han hade inga papper på nånting i princip. Han hade inte ens senaste besiktningspappret... Men jag provkörde den och jag tycker ändå den verkar helt ok, tydliga missljud från avgassystemet med det nämnde han ju i annonsen. Tyckte de va lite trögt o få i ettan och tvåan men kanske inte är så farligt, sen hade den pixelbortfall på färddatorn, vänster bak dörrs elhiss funkar inte, airbag lampan lyser. Allmänt väldigt ovårdad bil... Han nämnde själv att han är för lat för att serva den... låter ju bra. Svårt o se hur lacken var oxå för bilen va så smutsig... Men såg ändå rätt bra ut, och det är ju som sagt en manuell 6 växlad BMW 540 årsmodell -97 för endast 50 tusen... Så vad förväntar man sig? Känns dock som en dum affär av mig o byta bort min svensksålda väldokumenterade, välvårdade 523 mot en sån här, men blir otroligt lockad av 286 hk o manuell växellåda. Ska tänka över d här under veckan så får vi se om d blir affär nästa helg... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.