|
|
|
|---|---|
|
Hej! har en fläck i mitt passargerarsäte som jag gärna hade velat få bort. Har någon liten till på annat ställe och visst kan man lämna in och få dom ångtvättade, men känns lite onödigt, bättre att vänta tills jag får en rejäl fläck. Min fråga är, vad finns det för bra medel ute på marknaden som man kan använda för att få bort en sådan här fläck? Vill inte ha något som gör det värre precis! mvh Andreas | |
|
Vet du vad det är för fläck? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| alltså helt ärligt så vet jag faktiskt inte, någon brun fläck, dock inte choklad | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns många bra klädseltvättmedel Sonax mfl och turtle med nanoteknik vad det nu ä för nått :) Men vad som är viktigt är att tvätta en hel yta som har avgränsningar med sömmar eller dylikt. Och våtdamsuga ytan ordentligt efter att man anbringat klädseltvätten efter manualen. Att ge sig på en småfläck enbart brukar göra att du får smutsringar när det torkar och det ser ännu värre ut an vad det gjorde innan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| jag tycker att alla jag känner har använt medel på sina säten utan att behöva våtdammsuga? alla påpekar våtdammsugning helatiden finns det inte medel som man bara sprayar på sedan dammsugar upp skiten med vanlig dammsugare | |
|
För några veckor sedan provade jag Länk efter att ha fått någon form av vit tätningsmassa på ett av mina säten. Det tog bort 100% och påverkade inte alls "alcantaran" samt tygets färgning. Kan absolut rekommendera detta. Provade även det i en gammal volvo 740 -91 som finns i familjen och skillnaden blev som natt och dag. Jag vågar nog säga att biter detta inte på fläcken så blir du tvungen att lämna in bilen för en klädseltvätt. Epox: Detta fungerar så, spraya på och bearbeta med svamp, låt torka och dammsug bort. Länk |
|
| okej det verkar ju bra, vart finner jag detta medel? Har tyginreding i en bmw 318 e90, den svarta runt om med svartvitt i mitten. | |
| Jag tror inte man behöver våtdammsuga. Har man en våtdammsugare är det givetvis bra men har man ingen kan man väl suga upp vattnet med frottéhandukar. Därefter kan man dammsuga med vanlig dammsugare när sätet torkat. | |
|
Jag köpte det på autoexperten. Men sonax säljs av många återförsäljare, kika runt bland lite mackar och bilvårsdetaljister i ditt område. Länk |
|
|
Gjorde misstaget att ta in ett vinterdäck i bilen, detta råkade beröra den ljusa klädseln o nu har jag en (liten, men ändå) fläck i den ljusgrå klädseln som bara vägrar att gå bort med traditionell klädseltvätt, typ Sonax mfl?? Så då undrar jag, för denna typen av fläckar, ska man använda aceton/bensin eller liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.