AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
634

Hur pilla isär dörrsidan E39?

Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Hej!

Jag har problem med att en fönsterhiss på passagerarsidan är bakvänt kopplad, när man trycker ned rutan åker den upp och vise versa. Hur tar jag mig in bakom knappen?
Går det att pilla bort fönsterhissknappen och skifta kontakterna eller måste jag ta ned hela dörrsidan och i så fall hur?
Har samma problem med styrningen av förarsidans backspegel.. så samma fråga gäller där.

BMW Bug
-Schnitzerbumse utan extra flås-
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
För det första skulle jag undra vad som hänt med din bil eftersom det är felkopplat!!
Hur man tar bort dörrsidorna kan du nog söka på forumet
det har tagits upp tidigare, och jag har min repbok utlånad så inga bilder kan jag sända.Tyvärr.

MVH
Hasso
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Du kan lätt ta en liten skruvmejsel och pilla upp under kanten av knappen (eller snarare sargen runt knappen). Men där sitter bara en kontakt som inte går att vända fel. Dörrsidan är oxå lätt att ta av. 2 skruvar den ena i luftkanalen mellan dörr och kaross och den andra bakom innerdörrhadtaget.
Här har du en bra beskrivning:

Länk

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Jag vill ju tro att det har och göra med att det inte sitter originalbackspeglar på bilen.
Original utbytta mot Schnitzer dito, men det verkar ju konstigt det håller jag med om.. amatörmässigt, minst sagt! ..men M-testet hittade inga lurigheter när jag köpte bilen och BMW's register avslöjade inte heller någe skumt om bilen..

Säg inte sådär.. nu blir jag nervös! ;)

BMW Bug
-Schnitzerbumse utan extra flås-
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bug: blev bara nyfiken men har dom bytt speglar så är det väl då nån klåpare som inte kan hålla reda på sladdarna.:)) Har mejlat dig förresten.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.