|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Drabbades av ett fel i instrumentet som gjorde att många intrument helt lade av. Någon som har haft exakt samma fel, så jag kan åtgärda det. Följande instrument dog...bränsleförbrukningen, kyllvattentemperaturen, bränsletankmätaren längdmätaren och trippmätaren....kan vara fler...men hastighetsmätaren och varvräknaren fungerar. Vore tacksam för en snabb feedback från någon som haft exakt detta fel.... Hälsningar Ulf Ulf | |
|
hej på e 32 finns ju inga batterier i panelen som på vissa andra , däremot finns det ett gäng condensatorer på baksidan som om dom läcker eller lägger av kan orsaka olika sorters fel , kolla även säkringarna |
|
|
Jag har samma problem, är en säkring som glappar har inte orkat lokalisera vilken ännu (i boxen i motorrummet)har bara jicklat lite på dom så har allt fungerat igen (får väll byta alla). |
|
|
Hade liknande problem på min gamla E32a. Bytte kondensatorer och allt fungerade felfritt ett par år. Sedan började problemt uppstå igen. Jag fick igång instrumenten mer eller mindre långvarigt igen genom att knacka ganska hårt på instrumentglaset med knogen!! Så nåt glapp någonstans var det... Lars Franzén |
|
|
Tack Alla! Jag har fortsatt att söka felet och kontrollerat alla säkringar som har med instrumentet att göra och det är många. Kontrollerade alla berörda säkringar med mätinstrument då de satt på plats och alla var hela. Fortsatte att tänka och kom fram till att det måste vara något glapp eller säkringarna. Kondensatorerna ger fel i trippmätaren och vägmätaren och det har jag ätgärdat med nya kondensatorer för några år sedan. Plockade därför ut alla säkringar som hade med instrumentet att göra säkert upp emot tio stycken och kontrollerade med mätinstrument att de var hela. Satte i dem igen och alla mätare var OK igen. Så någon dålig kontakt måste ha orsakat felet. Ulf |
|
| När jag fick samma fel på min E32 så tog jag bara ut mätarhuset och tog ur alla kontakter och satte i dem igen, sen funkade de felfritt. | |
|
Topgun007: JA visst är det irriterande. Jag ska byta alla säkringar och dränka in kontakterna med elektronikrengöring och skydd Så får man hoppas att det löser problemet permanent. För mig har felet dykt upp 2ggr på 2 månader. |
|
|
Vet inte om detta kan vara till någon hjälp men kanske håller er sysselsatta under helgen iaf.... Länk Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| MikaelSall: Dränk INTE kontakterna i elektronikrengöring, lagom är bäst, behövs bara lite och så kan du köra kontakten in och ut ett par gånger så ska det räcka. Dränker du dem så kan du i värsta fall förvärra det hela. | |
|
Jodå går bra, har man bra elektronikrengöring typ kontakt 60 som dunstar fort (och självklart lite mekanisk nötning) och att man sedan skyddar kontakten med avsett medel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.