AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
996

Hur mycket ska jag betala för denna 118d?

To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Jag har på en aukt. BMW-firma i Tyskland nosat upp denna bil. Den finns inte på annons ännu och jag undrar vad man ska betala för den? Så här har jag fått den beskriven:

the options for the BMW 118d:

Ez.: 17.05.2005, ca. Km: 88.000-93.000
First hand, no accident

Schwarz II
Stoff Moire /Anthrazit
LM-Felge Doppelspeiche 151
Mutlifunktion Lenkrad
Sport Lederlenkrad
Int.- Titan matt
Fußmatten Verlours
Innenspiegel autom. Abblendend
Armauflage
Sportsitze
Sitzheizung
Park Distance Control
Nebelscheinwerfer
Regensensor mit autom. Fahrlicht
Klimaautomatik
Geschwindigkeitsreglung
Lichtpaket
Navigation Business
Advantage + Comfort Paket

We make a SERVICE Check.

Europlusgaranti ingår
Jag är intresserad av bilen men behöver verkligen hjälp med var den kan vara värd/hur mycket jag kan betala utan att göra dålig affär. Skicket är fint.
Tacksam för svar; T.

Runt 130kkr skulle jag tippa att man kan få en motsvarande kärra för i Sverige.

Mvh,
/Wille
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Kan det verkligen stämma?
Den billigaste 118d på Blocket kostar 159000:- och den har mkt mindre utrustning än denna som säljs av aukt. BMW firma...
/T

Länk
Svensksåld, mindre utr., mer mil men ändå en indikation.
Enl. bilpriser.se skulle en likvärdig vagn som du specat gå för mellan 125-136kkr.
Sen ska man komma ihåg att annonserade priser är en sak,
andreas_lofgren hittade en -07 120d M-sport för 199kkr i en annan tråd, i jämförelse är en -05 icke M-sport (hyffsad utr.) för 159kkr riktigt svindyrt.

Mvh,
/Wille
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Tack för ditt inlägg Wille.
Hmm, tror inte jag kan få loss den så billigt. Får väl bestämma mig vad jag tycker Europlus garantin samt nav-paketet är värt för mig...
Fler prisförslag eller instämmes det med WilleW???
/T

130 skulle jag inte tor att du skulle få en 118d för inte en chans möjligtvis en 116 basic med 7000mil plus. Men om du ger 15 000 Euro för den låter ju bra om man räknar med import kostnader men 16 000 Euro kan också funka fast då börjar det bli frågan om det lönar sig. Sen är den ju inte under magiska 120gram gränsen heller!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Räkna med att begagnade dieselbilar i de flesta fall är dyrare i Tyskland än i Sverige eftersom skatteskillnaderna är mindre gentemot bensin där. Säljer han den inte till dig så lär det säkert vara gott om intresserade tyskar istället.
Auktoriserade BMW handlare är generellt inte billiga, fast i gengäld är bilarna av ett annat virke och Europlusgarantin får väl ses som relativt generös.

Eftersom bilen är såpass ny tycker jag att det är lite orättvist att jämföra den mot en av de billigare på Blocket, som dessutom är snikutrustad lackerad i trist "pellefantblått".
Om vi vänder på slanten, över 140kkr känns dyrt med tanke på den uppsjö av ettor som finns till salu... 130kkr för en plain vanilla 116 är sjukligt dyrt.

Mvh,
/Wille
To
90
TopGear
E46 323ci Cab
E61 530d
Får den för 14.500 Euro men skippar den då den inte har Xenon. Försäljaren sa att han får in en med Xenon i oktober...
Sparkling Graphite
xenon
nav business
cd växlare
comfort & advantage
142 fälgarna
ja, i princip all utrustning som den förra minus sportstolar...
Den är registrerad 2005 men modellår 2006, ca 6000 mil.

Någon som kan uppskatta vad den kan vara värd?
(Är tacksam för all hjälp hittills!!!)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.