|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Crusty |
MMM, såg precis några bilder på någon som heter 328-Johan:s M3 GT och tanken slog mig! En dag när jag blir miljonär....... =0) Fan vad jag vill ha den bilen! "The Blue BMW" |
|
jo du crusty!! då kan jag tala om att vi är 2:) en GT skule ju inte sitta helt fel. ja m3 överhuvetaget:) mvh mange |
|
|
Aj då, hittills är vi alltså tre om samma dröm. Det betyder att priserna kommer ligga stadigt där uppe i det blå... MVH KJELLEN |
|
| Tackar Tackar!! Ett par nya bilder uppe nu.... Ces på strippen! | |
|
Så farligt dyra är dom inte. En vanligt hårt arbetande person har råd med en m3a idag. Det handlar om prioriteringar. Kanske får hoppa över ibiza i maj och thailand i december men kom igen 150tkr är inte så mycket för en bil. Skoda pris! /drömmer om en mclaren f1.. |
|
Perkka |
Acey: M3-orna kanske inte e SÅ dyr att köpa, men man ska ha råd att äga dem åh.... Som en kompis påstod, att han & hans farsa va väldigt nära att köpa en M5 Touring E34.. Den gick väl lös på 130 lök lr nåt, men dyr som fasiken att äga lär den va.. Så dom köpte en Audi A6 istället.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
Crusty |
Jag vill nog påstå att gemene man kanske inte har råd, då dom kostar en FÖRMÖGENHET att äga i Försäkrings kostnade o annat! Sen tycker jag visst att M3:or är värda 150.000:- men dom är ju inte nya, ofta pratar man om 93:or med 13.000mil på mätaren, då finns det dom som hellre prioriterar en fabriksny bil med garantier. Fast det e ju klart! "Vad är en skoda, jämfört med en M3:a" NADA! |
| ...Jävligt snygg bil Johan... | |
|
Jag får nog också sålla mig till stacken och hålla med om att den är fin! Hoppas att du får ha den ifred. Alla måste vid detta laget ha förstått att man parkerar i Malmö på egen risk. Jag tar för givet att M3-speglarna ryker den dagen man får för sig att parkera inne i stan. Johan, du verkar även vara en riktig jäkel på digitalkamera. Bilden är knivskarpa och tagna med bra precision. Mycket snygga. Precis som ni säger så är det försäkringskostnader och underhållskostnader som är den stora biten när det gäller denna typ av bil. Därför får man istället behålla sin M3-look-a-like ;) Mvh Carsten |
|
|
Jag håller med acey. Gemene man har råd att äga en M3a idag på en verkstadslön t.o.m om dem prioriterar. Verkar vara många imponerade skolpojkar här. Dyra försäkringar går dem flesta runt genom att ha dem på sina föräldrar. Inget ont om bilen dock! Mycket vacker bil! Jag blev snuvad rakt framför näsan på ett fint ex i helgen. Tar tid att hitta fina ex med lagom mil. /Per |
|
|
Precis. Allt beror på skicket som bilen man köper har. Har du tur kan du äga en bil i 3år utan att behöva byta mer än bromskivor. Det finns ju ett försäkringsbolag som försäkrar alla bilar för 2900:- per år. snabb kalkyl sådär utan att ta hänsyn till de bästa förmånerna på något sätt. Pris: 150tkr 75.000 kontant 60 månaders avbetalning Månadsbetalning: 1482kr Om man nu inte skulle kunna skrapa fram 75.000 utan bara 40.000 efter lite sparande så blir månadsbetalningen 2100:- Vi räknar med att man kanske bara kör sin m3a på sommaren. Försäkring för ett halvår 7000:- (om man nu inte har småsam) skatt 1500:- insp1 4000:- nya bakdäck 5000:-. Detta ger en månadskostnad på 1041 per år. 1041+1482=2523kr. plus soppa vilket är individuellt. Har man en vanlig lön så är det inga problem att punga ut 2523kr i månaden om det är ett intresse man brinner för eller? |
|
LoveDoktor |
m3 gt´n e nog en dröm men i finland tror jag aldrig den kommer att bli sannn... för vill man ha en m3 e36 i finland får man lägga ut ca 50tusen € å då vet man int ens va man får för nåt... måsta nog flytta till det avlånga landet om drömmmen ska bli verklighet... |
| På väg hem mellan Malmö och Lund idag vid lunch ligger jag i 100 (innan motorvägen börjar), då jag blir idiotomkörd på högersidan av en silvrerfärgad porsche 911 (sen tyckte jag mej se "GT" något..., hade lite svårt att se) märkt med stora vita siffror "23" (banbil?) på sidan. Och han iväg och jag hänger så klart på, och till min stora förvåning hängde jag med riktigt bra, visst han krööööp från mej men inte alls mycket. Porschen tog av efter nån kilometer eller så men jag vart klart imponerad, kanske mest pga. hans märkning på sidan (någon som vad/vems detta är?), detta var knappast någon vanlig standardbil. Tittade nog inte ner på hastighetsmätaren en enda gång pga. tät trafik, men fort gick det, det kan jag lova. Jaja, summan är att en M3:a är fasligt mycket bil för slantarna, kostar ju inte bråkdelen av en Porsche i något avseende. | |
|
mmm...det ska bromsas och svängas med. Där har Porsche ett kraftigt övertag mot BMWs M modeller. Vid rattlåsracing är dem nog relativt likvärdiga så länge man håller sig till Porschemodeller utan turbo. /Per |
|
Crusty |
Auto Motor Sport hade ganska nyligen ett test mellan E46 M3 och Nån Porsche (911?) har bara för mig att M3 vann ändå! Minns inte om det var i accet utan "Overall" Mer bil för pengarna om man säger så! |
|
Förra ägaren till min bil tyckte detsamma angående väghållningen av E36:an så det ändrades på (och tur var väl det för sådana modifieringar hade knappast jag gett mej in på) så nu ligger den som ett strykjärn när chassiet står styft. Chassiet är ett KW Gewindefahrwerke (samma fabrikat som används i vissa touringsammanhang). Bromsarna vill jag göra något åt, får se framåt sommaren. Ett test var en E46 cabbe mot en Boxter S och där tyckte Auto Motor Sport att Porschen var "mest sportbil" (om man nu kan tala om cabbar som just sportbilar, jag är personligen emot tramset). Porsche är och förblir en renodlad sportvagn, en image som BMW aldrig kan (eller förmodligen vill) uppnå. Med det e ju kul att man faktiskt kan hänga på! |
|
|
328-Johan: Väldigt proffsiga foton du har tagit. Heltklart en av de finare jag sett på nätet! Gillar särskilt det här fotet (Länk ) med tonad överkant samt med oskärpan runt M3'an! Mycket snyggt..... självklart är ju det motivet som gör bilden. :) |
|
| Sen finns det alltid något som heter photoshop om man bara kan ta halvbra foton ;) | |
| Joo... photoshop i all ära men en Nikon F4:a och en 995:a med prislappar på c:a 20 resp 10 papp plus minnen och optik så... ....har hållt på med foto i mååånga år, haft labb hemma ett tag.... | |
|
Jo 995an är bra för hobbybruk tyvärr har dom en bit upp till den traditionella systemkameran. Utvecklingen går framåt 995an ligger ju på runt 5papp nu och den nya 5000 är en klart förbättring. Men ska man fota produkter proffesionellt så rör det sig om helt andra kameror. Men för hobbybruk funkar en ganska kass kamera och goda photoshop kunskaper bra :) |
|
|
328-Johan: En fantastiskt fin bil du har! Det är ett rent nöje att bara titta på den via hemsidan. Då vi dessutom bor i samma stad får man kanske nöjet att se den "live" någongång :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.