AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.195

Tips på fälgar till z3 m coupe!?

Sida 1 av 2
Tänkte införskaffa mig en uppsättning fina 19 fälgar till min m coupé, vet dock inte vilka... Tänkte ni kan hjälpa mig med det, enda kravet är splitfälgar o. 19... Tack på förhand!
De jag intresserat mig för hittills är;

breyton spirit split
rial daytona race split
Breyton Magic ska det givetvis vara, har hittat en uppsättning i nyskick (19+kuhmo) för 20 tkr - ok pris eller? Eller ska jag satsa på billigare fälgar? Pust, svårt det här...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Styckpriset är ju bara ca 10000kr utan däck så se det som gratis
Just det, vet ngn hur man kolla om de är original o. inte replika? Sjukt dåligt på det här... =)
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Kolla vikt, på insidan av fälgar brukar det finnas stämplar i godset med tillverkare, storlek, serie m.m

Fint, tack Martin! Förresten, finns dina vmr-fälgar i 19 till m coupé? Vore grymt...
Är inte dessa breyton?

Länk
Ingen som vet?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Kanske bara jag som tycker men mina fälgar e sjukt snygga. De är 18" iofs och okänt ursprung, jag gissar 5-serie replika.
Länk

Riwa
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Tror du hamnar på ET8 om du ska ha 9" fälg bak, de finns med ET32 och 38.. Det skulle kräva 30mm spacers bak.

Jag har ET38, 9" på min 2.8 och får knappt in ett finger mellan däck/skärm = porr :)
Bilen du länkade till ser ut att ha breyton spirit, i texten står att han använder "stud conversion, aluminium lugs", låter som någon form av spacer.

/Martin
Har en lite spacers liggande varför det skulle kunna gå att fixa, är det du som tar hem eller ngn kompis? Att du inte har mkt luft mellan skärm o. däck klassar jag som helt perfekt - luft ska vara i däcken o. inte i hjulhusen! =)

Tror du breyton magic funkar estetiskt på en m coupé? En hel djungel det här... =)
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Det funkar skitbra tycker jag. Har köpt en uppsättning Breyton Magic kopior som satt på en svart Coupé. Försökte få fram nån bild men hittade ingen. Kan försöka via säljaren om du vill!?

/Pane
Pane; Låter kanon, jag behöver dock ingen bild - men tack ändå! Jag beställde nyss en väntappsättning breyton magic så jag väntar med spänning på leverans! =) Har du inga bilder på din coupé då?
Pane; Såg att du inte hade kvar den längre -sorry... =)
Ngn som har en susning om hur mkt jag behöver sänka bilen för att det ska se bra ut? Som sagt, breyton magic är införskaffade o. antingen kommer jag sänka bilen 30 alt. 35 mm... 30 räcker eller? Tacksam för svar då jag snart måste beställa! =)
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Det gick en svart z3 m coupé i malmö innan (blev tyvärr totalkvaddad) som hade 19" av en breyton spirit-kopia av märket orobica Länk.
Snyggaste coupén jag har sett iaf, riktigt riktigt snyggt. Jag beställde dessa förra året till min z3, men jag tror de la ner tillverkningen av dessa mitt i allt. Så jag blev utan. Skillnaden mellan breyton- och orobicafälgen var att orobican var mörkare lackerad, vilket var fiiin fint :)
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Jonte: Dom där orobica påminner mycket om de jag har på min bil (vmr), dom kallar finishen "black chrome".
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Japp! Kollade in din bil nyss. Där får man en hint om hur snyggt det är :)

Hittade lite bilder på en snarlik fälg som heter SAT R.S Sport Silverlook;

Länk
Länk

Dreggel..
Jonte; "Din sene faan", kunde du inte länkat innan jag köpt fälgarna...=) De fälgarna finner jag inga ord för - såååå snygga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.