|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag skulle vilja ha hjälp med troligt försäljningspris på min bil. Länk Jag tycker själv att bilen är riktigt välhållen för sina mil, flera (mindre bilkunniga människor) har frågat om den är ny. Den har också ganska trevlig utrustningsnivå för att vara en 728 även om det hade varit kul med t.ex. navigation och elstolar. Priserna verkar ha sjunkit rejält sista tiden, också på faceliftade E38or. Jag inbillar mig att skicket på de riktigt billiga exemplaren är sisådär. Eller är efterfrågan så liten att man inte får mer? Även om E38an börjar bli till åren så är prisskillnaden till en vettig E65 fortfarande ganska stor.. Letade själv länge efter "rätt bil" i fint skick som skulle vara svart eller orientblå med svart inredning, shadowline, m-ratt, cd, xenon, pdc och glaslucka. Detta var absoluta krav. När jag letade var det väldigt få bilar som uppfyllde mina krav på "helt nödvändig" utrustning som den ovan. Finns det fler som resonerar som jag så att jag kan invänta rätt köpare eller måste jag sänka priset rejält? Antar att jag måste ner under 100 för att få sålt bilen men hur långt måste jag gå? Tack på förhand | |
|
Det boeror ju helt på du måste ju hitta rätt köpare till en sådan här bil men under 100 måste du är jag ganska säker på men lägg ut den för 95 eller 89 och så se på intresset och sen får du kanske gå lägre tyvärr:( When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
När man slår in dina värden på bilpriser.se så får man fram följande: "Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick. Köppris: 79 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris: 64 000-72 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson." Jag tror ju det blir väldigt svårt att komma över 100 även ifall din bil är i nyskick. Men får du 85-90 så tror jag du får vara mycket nöjd. |
|
| Tack för svaren även om det inte är den roligaste läsningen =) Känns så surt bara när man plöjt ner så mycket pengar i bilen. Får bli ett nytt pris helt enkelt. | |
|
Bilen ser kanon fin ut och ett slut pris på mellan 95.000-100.000kr borde vara rimligt med tanke på utrustning , skicket samt att den är ordentligt påkostad. |
|
|
Bilpriser.se är ungefär som reklam i brevlådan. Sen när var gratis bra? Att all reklam väller in och fladdrar runt i samhället gör ju en inte mindre förvirrad.... Unika bilar är värda sina pengar och varför ha bråttom om man åker en unik bil? Näe ta du och lägg dig på en skön nivå och sälj bara till någon som känns vettig och kan ta hand om bilen och förstår vad det är under en polering, det är en riktigt bra affär. Om det inte brinner så varför slänga bort 20 kkr eller i slutändan, en fin bil. Pengar kan man jobba ihop, fina bilar tillverkas inte längre. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.