|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vill bli av med min 523 -96:a. 2x airbag 2x elhiss Klima med restvärme och AUC Multiratt ASC-T Business CD Fjärrstyrt larm Rumpvärmare Elspeglar Farthållare Original takräcke Sommardäck, 17" stjärneker 89 med helt ok GY Eagle F1 235/45x17. Vinterdäck, 15" plåtlookalike (med det är alu) med dubbade 205/65x15. Eftermonterat nya Hella framljus med angeleyes och vita blinkers. Vita blinkers på sidor och bak. Kromlist på bakljucka, kromade ringar runt mätare. Cosmossvart metallic. Bilen har gått 28000mil. Alltid servad på verkstad, kvitton på allt sen jag köpte den vid 13000mil. Fullständig servicebok. Defekter: gnällig servopump (hjälper inte att byta olja), fjärrnycklarna funkar inte, bilen är ganska repig runt om (några småungar var på den för ett antal år sedan), en del rost finns (främst framdörrar). Nyligen bytt: Koppling, katalysator, ABS-styrenhet samt några sensorer, AC-kylare, AC-fläkt, fjädrar fram, strålkastare/lampor runt om, vattenpump, massa stag och bussningar, + mer som jag inte har i huvudet just nu. Sammanfattning: Bil i bruksskick med mycket ganska dyra grejer bytta. Det är _inte_ en bil för putsnissen, utan för nån som vill åka billigt och bekvämt. Hur lågt tror ni man behöver gå för att bli av med en 28000-milare snabbt på blocket? /Micke | |
|
25-30000 kr tror jag på. Det är trots allt ganska tråkiga fel. Att den har gått långt spelar nog mindre roll då bilen är välskött, jag skulle inte bry mig i alla fall. Är den besiktigad och skattad, hur länge i så fall? |
|
|
De billigaste på Blocket ligger i prisintervallet 20-25´. De har tråkigare fel tycker jag. De är okörbara t.ex ;) Länk Länk Förvisso finns de som ser riktig fina ut under 40´. Runt 35´ borde inte vara en omöjlighet tycker jag, utan att ha sett bilen. Det tycker jag är ett lågt pris på en till åren kommen, men påkostad E39:a, utan att ha sett den. |
|
| Jo fast vill han bli av med den snabbt tror jag inte 35000 är realistiskt. | |
|
Tack för responsen. Den är besiktigad och skattad till februari/mars nångång. Har väl gissat på 20-25' själv. Som sagt det är lite blandat, mycket är bytt, men det finns ju några tråkiga minus med den också. Får väl knäppa lite bilder i helgen och slänga ut och se vad som händer. /Micke |
|
| Anders-72: Oj, de där två som du länkade till var ju verkligen inget vidare, och de ville de ha 25' resp 30' för?! Verkar optimistiskt... | |
|
Jag har kollat bil nu dom senaste månadernaoch måste verkligen säga att det är köparens marknad. Har sett flera 97:or e39 och del e36 som legat ute i flera veckor. Hörde av mig på en e39 97:a som gått 13500mil, 2 ägare svensksåld hade legat ute i ett par veckor ingen kom. I måndags var den kvar idag såldes den till första bästa kille som, säljare ringde upp mig efteråt och berättade att den var svårsåld, ingen hade kommigt och tittat, idag kom en köpare och det vart affär. Begärt pris var 43 000 och då var den ändå sänkt från 55 000kr Det var riktigt synd för denna bil hade bra historik, jag hade tagit den direkt. Jag vågar inte gissa hur lite du måste sätta ut den för, för att bli av med den. Varför inte behålla den när du bytt så mycket? |
|
|
För en hyfsat fungerande(ja,menar då att t.ex servopumpen inte är riktigt "kry".. verkar det ju som) E39 523i så är allt under 25 papp skambud...28000mil är ju ingen evighet för en välskött maskin,drivlina..Ok,lite rost,men ingenting som jag tycker nu, utan att ha sett den s.a.s., betingar lägre värde än ca 25'.. Visst...köparens marknad, men där tycker JAG gränsen går för en fungerande E39:a med "28000 mil och enstaka skavanker"(jaja)... Men lite bilder, så att vi får se den på nära håll, kanske får några att backa från påståendena ovan ;) Mvh Janne. |
|
|
Glöm inte att länka till din annons! |
|
|
En annan grej, vad menar du med "gnällig" servopump? Är det ett fel som kommer och går som den vill eller är pumpen alltid gnällig? Hur påverkar detta körningen? |
|
| Hur går det med försäljningen? | |
|
Så, jag har äntligen lagt ut en annons på bilen: Länk Ett par tomtar har hört av sig och velat byta mot lite av varje. Ingen har varit otrevlig än iaf :) En fråga: Ikväll ringde det först en kille och pratade svenska och sa att hans kompis var rejält intresserad. Han ställde lite frågor och skulle höra av sig senare. 30 minuter efter detta ringer kompisen, och pratar på engelska. Han säger att han är från rumänien och att han är intresserad av att köpa bilen och importera den i Rumänien. Jag är allmänt paranoid och undrar hur de har tänkt att blåsa mig nu, är det nån som spontant har bra råd kring export? Det absolut smidigaste för mig vore ju att sälja bilen till rumänens svenska kompis, sen kan de mickla med export bäst de vill, men om detta nu inte går, vad ska jag absolut tänka på? Jag har läst lite om export på vägverkets sidor, och där står det en del om "Tillfälling registrering vid export" osv, men det verkar ju extremt mycket enklare att sälja till nån med svenskt personnummer... Angående gnällig servopump: Jag antar att servopumpen håller på att ge sig, men jag vet inte. Vevar man mycket på ratten så gnäller den en hel del, kör man sakta och svänger riktigt mycket försvinner servoverkan ibland. /Micke |
|
|
När jag nu ser annonsen och bilen är priset riktigt konkurrenskraftigt anser jag.. Ok, att jag inte sett den live och kan naturligtvis inte säga exakt hur det verkar med skicket i övrigt,men för 29000kr bör du få den såld i vilket fall törs jag nästan lova(minus någon krona i prut som ju är sedvanligt förekommande :)) När det gäller den Rumänska intressenten så vore det ju smidigt om du som sagt kunde fixa affären med den "svenska mannen" s.a.s. Annars har jag inga tips i den frågan tyvärr.. Mvh Janne. |
|
|
Tyvärr ser den bättre ut på bild än i verkligheten, man ser ju itne stenskott och repor, rost osv. Men men, vi får se vad som händer. Tack för åsikterna. /Micke |
|
|
Det borde inte bli några problem sälja, bilen ser bra i annonsen och priset uppfattas som lågt trots vissa defekter BMW CS #5139 |
|
|
Sådär, sålde precis bilen till en glad rumän! :-) En aning oväntat, men det verkar bra. Vi skrev bilen på rumänens svenska kompis och sen sköter de exporten mellan sig. Gött! Första gången jag sålt bil. /Micke |
|
| ..och priset blev? | |
|
25k Jag hade helt säkert kunnat få ut nån tusenlapp till men jag är glad att ha blivit av med den överhuvudtaget. /Micke |
|
| Då va de lite som jag trodde då, 25000 :) Grattis iaf! | |
| Gratulerar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.