|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Ska iväg och kolla på en 325 e36 -92 till helgen.. Har gått 19900 mil M50 motorn utan vanos! Allt verkar okej! Dock så såg jag att avgasvärdena har gått upp de senaste 3 åren, lite grann för varje år! Vad kan detta indikera på? senaste besiktingen så låg de alldeles på gränsen.. Vad tror ni? | |
|
Låter/går motorn fint, utan massa blårök ur avgassystemet och utan oljeläckage på motor så kan de nog vara ok. Lycka till =) /Jonas |
|
|
okej, nått mer man ska kolla på?? hur mycket mer dricker 92an utan vanosen? enligt ägaren runt 1 liter milen.. vad bör de ligga nån stans? Det är en coupe som de ska ha 38000kr för, givetvis betalar jag ej det.. vad är rimligt? 32000? mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns en 92 för 38 och den är grön vilket är en kulör som många ratar. dvs prutmån bör ju finnas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej! Vad tycker du är rimligt för den då?, givetvis beror det ju på hur skicket är, men säg att skicket är hyffsat bra då.. Enligt mig så e ju den gröna färgen inte så "gräslig" ;);) Mvh danne |
|
|
priset beror ju på skicket, det kan variera mycket! Rost, lacksläpp, inredning, slitage på delar, vad som är bytt blablabla. Lägg upp en bild eller nåt. /Jonas |
|
|
här är annonsen i alla fall : Länk Vad brukar dessa dra i bensin? Mvh |
|
|
Min 325a drar runt 0,8-0,9L milen,sällan över det.Men så kör jag ganska snällt numera.Har man bråttom är det nog inga problem att komma upp i 1,0-1,1L :) Saker du bör kolla upp på E36: Bussningar fram o bak Spindelleder,inre spindelled på länkarm och styrled Rost! hjullager! Och ROST! |
|
|
Okej, motorn är ganska skottsäker då eller? mvh danne |
|
|
m50 brukar vara ett säkert kort, men inte alltid. beror på hur ägarna innan har skött service osv. Men 38000:- tycker jag är lite väl. 30k+ kanske, är trots allt en gammal bil. Är den väldigt fin i lacken så kan den vara värd några tusen extra. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.