|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kanske köpa reg däck, Galaxie till 320in, kör bara lite med den på sommrarna och sällan över 120 km/h eller nog aldrig. 215/40-17" Tänkte jag nog välja. Men är det bättre att köpa andra ej reg däck? Kör ca 200-400 mil per år med den | |
|
Ska du välja regummerat så satsa på en bra regummering, bästa val i det fallet är AGI, tyvärr finns inte just 215/40-17 i deras sortiment Annars köper man ju nya för under 1000:- inkl montering.. |
|
|
Varför köpa regummerat när du kan köpa nytt i rätt dimension, monterat under 900 pix per hjul? Jag har precis genomfört mitt andra köp på däckonline och måste hylla denna nätbutik! Shit va smidigt! Finns i din dimension för 500 kr och uppåt så du lär ju få ett däck som håller jämn kvalitet med reg. för 7-800. Mvh Kung Elite |
|
|
En BRA regumering t.ex AGI är klart bättre än ett budget däck från sydostasien Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kan bar ahålla med MAgnus! Och du kungen, som du ser så skrebv jag också att man kunde köpa nytt monterat och klart under 1000:- |
|
|
hehe, själv köper jag inte asiendäck. Skulle aldrig våga mig på =). Jag hyllade däckonline, inte däcket. Däremot skulle jag nog lita mer på ett 900 kronors däck som är tillverkat i Europa än ett bra regumerat. Mvh Kung Elite |
|
|
Har kollat omkring på dackonline. Blir nog lägga ut någon hundring mer per däck och få något icke reg, men gärna lite "känt märke" De billigaste: Wanli och Sunny, Nankang ca 650-680kr/st är det riktigt skit eller duger de åka på? Är de bättre än reg eller likvärdiga Nästa steg: Kumo ECSTA SPT KU31 840kr/st eller Falken FK452 920kr/st |
|
|
AGI-regumeringar är bättre än dom förstnämda, Kumho/Falken/Ohtsu är helt klar ett snäpp upp från bottenträsket.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag har testat Galaxie för många år sedan på min dåvarande 320i-87 och det var absolut ingen positiv upplevelse. Dimensionen var 205/55/15 och det kändes som om slitbanan inte hade 100% kontakt med stommen. Bilen blev svajig och en undanmanöver i 100kmh kändes rent av farlig. Dessa däck totalförstörde BMWns väghållning och känsla. De byttes efter 100 mil mot nya Goodyear och bilen blev normal igen. Som du skrev ovan nike81, lägg till lite pengar och köp bättre däck! :) |
|
| Galaxie och AGI regummeringar är olika saker, AGI håller mycket hög klass, och helt klart ett AGI reg än ett billigt skumdäck.. | |
|
Om du bor i trakten av Stockholm/Nynäshamn finns det en lokal firma som heter Zätas däck som håller på med regummering. Efter vad jag har förstått så utgår dom från ffa Michelinstommar som synas MKT noga. Sen kör dom med nån modell gammal Michelinmönster. Har iofs ingen egen erfarenhet men av de som har det har jag bara hört bra feedback. Inga räserbilar förvisso men ändå, en var dessutom en taxi som körde mycket utan några som helst bekymmer. Nu har jag inte koll på utbud/pris men det lär gå att få på deras hemsida. Dessutom är dom mycket trevliga och serviceminded.. Niklas Fransosen |
|
|
Bra reg. däck som Elite eller AGI är helt klart prisvärda. Många skrönor lever tyvärr kvar att regummerade däck skulle vara nån slags B-produkt rent kvalitetsmässigt. Faktum är att de byggs på högfartsstommar och man har mycket rigorös kontroll under tillverknings och vulkaniseringsprocessen. Man kan utan överdrift säga att om man vill försäkra sig om en "vältestad" produkt så väljer man regummerat. Väl inkörda och "dubbelkontrollerade" stommar och en slutprodukt med frikostig garanti. Man får dock aldrig däck klassade för högsta hastighetsklasserna, men jag har t.ex kört reggade dubbfria vinterdäck med mycket gott resultat. För sådär en 30+ år sen gjorde jag en del erfarenheter av mindre bra däck också (sommardäck) av nån lokal gummivulkare men det har ju hänt en del sen dess. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.