AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.256

Har inget mellanläge på vindrutetorkarna.

my
24
my.bmw
525i -93
330ci cab-02
Jag har två stycken intervallhastigheter och en full hastighet på mina torkare, men inget mellanläge. Var sitter relä? Har en 525i -90

Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
E34 har en elektronisk intervalljustering för vindrutetorkarna. Fungerar på följande sätt:
Slå på torkarna från läge 0 till läge I (mest långsamma läget) och omedelbart tillbaka till 0. Altså på och av. Efter detta väntar du tills vindrutan har "nog" vatten på sig och så slår du på torkarna igen. Då sparas tiden mellan påslagningarna i minnet och torkarna fortsätter med det intervallet fram till att du ändrar läge/slår av.
Fungerade väldigt bra på min -93:a, â inte helt säker om en 90:a har detta, men är värt ett försök.

MVH
Sakke
my
24
my.bmw
525i -93
330ci cab-02
OK. Tack. Ska prova det. Mvh. my.bmw
Väntar på regn nu så jag kan prova, lika knasiga lägen på min. Två intervall och ett toksnabbt...

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Att du har två intervallägen kan ha att göra med funktionen som sänker hastigheten vid stillastående. Alltså, du kör på "halvfart" på torkarna när du är ute och åker, sen stannar du till vid ett rödljus exempelvis och då går torkarna automatiskt till intervalläget. Detta får följden att man vid stillastående får två intervallägen. Kanske är något fel med hasighetssignalen.

Inte så att hastighetsmätaren också är död?
my
24
my.bmw
525i -93
330ci cab-02
I bland kan jag tappa hastighetsmätaren, men nu var det länge sedan det hände. Torkarna har varit så här enda sen jag köpte bilen för 2 år sedan. Men allt jag får som tips är värt att kolla upp för det är lite jobbigt att ha torkarna på fullt när det bara regnar lite... Mvh. my.bmw
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
En felaktigt installerar stereo kan ge detta fel, då det finns hastighetssignal i stereokabalget.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Det som Sakke pratar om rör ju läge ett, det som verkar vara ditt problem är att läge två är ett intervalläge. Detta har troligtvis med att göra att styrenheten inte får någon hastighetssignal. Hade samma problem som dig "my.bmw" idag då min hastighetsmätare strejkade.
pe
98
perrab55@spray.se
528iA Touring -98
Hej på er,jag hade en e34 535i-88 och på deb var det regnsensor på så hade man intervallen på när man körde o sen fick stanna i T,ex rödljus så slog inte torkarn något men det kom ju knappt ngt regn på den när den står stilla sen när man åkte igen så började den slå i intervall så jag tror att du har Regnsensor på din bil det är inte så dummt,Ha det bra Perra
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Finns ingen regnsensor på E34, däremot den funktionen som Ljungblom skriver om. Även på intervallläget ökas intervallet med minskande hastighet.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.