AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.092

Kan denna 750iAL - 95 för 19 000:- vara ett kap?

Länk går det att fixa detta för en billig peng om man själv är händig eller blir det alldeles för dyrt?? vad tror ni
Priset indikerar ett vrak men helt klart värd att offra en okulärbesiktning på om du är vansinnigt sugen, om det sen är värt pengarna att renovera beror ju en del på originalutrustningen.

Har inte sett en enda rostig E38a så det låter ju allvarligt med baklucka och trösklar.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

19000kr...tja...har du mekartid,och gillar att själv fixa så kanske det är värt.

Billig var den...men som sagt,"helt gratis" är det ju inte att fixa denna vagn...Att t.ex. motorn går "lite magert" kan ju vara en bagatell,men det vet man ju inte utan att ha undersökt vagnen noggrannt.

Baklucka + lite "ytrost" på trösklarna behöver ju inte bli svindyrt om man har tid att fixa delarna billigt+kan svetsa själv.

Men om det finns möjlighet så ring BMW och ge dessa lite huvudbry :) om vad det kan tänkas kosta i "runda slängar",troligen så säger verkstaden att de inte vet utan att ha fått undersöka vagnen först,vilket indikerar astronomiska belopp i slutändan :)

Ja...kontentan av mitt snack är ju som jag skrev först>>> att du ska vara ganska så sugen på att fixa allt själver+ att du har ett riktigt garage att förvara "pärlan" i ;)

Mvh Janne.

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
"Har inte sett en enda rostig E38a så det låter ju allvarligt med baklucka och trösklar."

Men det har jag, i stort sett ALLA äldre e38:or har rost längst ned på luckan och har de inte det har de säkerligen haft o blivit lagade... Det är ett "konstruktionsfel" vilket gör att fukt stannar på insidan o rostar inifrån...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Ja men dåså...?

Det jag menar att den med största sannolikhet är vanvårdad för det finns väl ingen rostfri BMW såklart men det går ju att hålla efter och så klart reparera.

Tankluckor, bakluckor och skärmar är ju inte helt ovanligt rostangripna men som med mycket annat så finns det lite olika nivåer.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.