AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.979

Kan man inte dela upp 3-serie forumet efter karosskoder?

Sida 1 av 2
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Tycker att det e rätt jobbigt att leta efter t.ex E30 inlägg bland 3-serien.Kan man inte dela upp dom i olika kaross delar istället?
Skulle va mkt bekvämmare.

Är det nån annan som tycker som jag???

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Ca
63
Carteen
BMW F31 330i M Performance - 2016
Håller helt med dig!! Skulle verkligen underlätta kraftigt att dela upp i E 30. E 36, E 46 samt E 90 karossen.

/ Marcus
Jag med. Tyvärr håller inte de som bestämmer med. :-/
loftahammar
måste bara säga att ja håller med oxå...

Mvh Robban

Länk
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Nää usch, kapa inte sönder detta forum också som så många andra gjort! Kolla nordicaudi.com som exempel! BLÄ!

Anledningen att jag tycker så är att man tappar mycket kompetens. Folk som ägt många olika BMW genom åren och sitter på mycket kunskaper orkar inte bläddra igenom över 20 olika forumsdelar per dag.

Behåll enkelheten! Det enda jag saknar är möjligheten att ändra och ta bort inlägg
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Dela ej upp , anser jag åxå.
Men hade varit fint om det var obligatoriskt att alltid skriva vilken kaross det gäller i rubriken, Typ Min bil startar ej E36 328.
Det hade underlättat.

FLAYEN
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Karossdelar??
Gäller ditt inlägg E36 framskärmar skriv här:
Gäller det E90 kofångare skriv här obs gäller ej E91 då skriver Du här...
Låter användarvänligt... ;)

PS. jag fattar att ni menar karossgenerationer men jag tillhör skaran som tycker
det är användarvänligt som det är. Tycker jag har jämt göra med val av div. elleverantörer, Kabel TV lev, osv..
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Håller med tidigare skrivare, att behålla forumet som det är gör att folk med erfarenheter "orkar" hjälpa i större utsträckning. Samt att det är lättare att titta igenom och användarvänligare.

Men håller också med om att man bör ange generation i rubriken.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Jag tycker det är kul att läsa om andra karosser än min egna. Kanske kan man se liknande problem, snappa upp svaga punker på ett kommande köp etc.

DÄREMOT tror jag på en mer sofistikerad loggning av inläggen för att underlätta sökning av liknande problem. Som det är nu är det ju fritt fram att skriva vad som helst i 3-serie forumet. Om man tvingar postaren att kryssa för vad posten gäller. typ

Problem -> E36 -> Automat -> Motorproblem -> "Hej...min bil växlar från 5:an till 1:an istället för tvärtom. Varför gör den på detta viset?"

Övrigt -> Fri text här skriver postaren vad som helst...

Eller så. Man kan ju tänka sig att antalet kryss kan vara hur detaljerat som helst. Detta är alltså ett filter vid sökning...märk väl att samtliga inlägg kommer att synas i forumet och den tänkta sökvägen visas som en underrubrik så samtliga i forumet direkt ser vad det handlar om

Kan det vara nått?
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

...och jag ser ovan att jag redan postat fel i min fantasi...växlar gör ju lådan och inte motorn :-)
Jag håller med.. Jag sulle gärna vilja se en indelning mellan nyare bilar och äldre bilar.. Tex. E46 / E90 och sedan E30/E36. Kanske man skulle ha en omröstning :-)
Jag tycker det funkar bra som det är.
Ti
608
TimS
325i -88
tycker att folk skriver i sina trådar vad det handlar om för bil och ifall de nu glömmer så är det alltid ngn annan i tråden som frågar och på så sätt kommer det fram.

när man söker så hittar man tråden ändå..

tycker det är bra som det är
Dela upp!
Har noll intresse för E30, E36 och E46.
tornet
Eventuellt skulle man kunna tvinga användaren att i alla fall ange vilken modell det handlar om, t ex E36.

När man sedan gör en sökning eller sitter och skummar igenom alla olika inlägg skulle man lätt kunna filtrera bort alla inlägg med övriga modeller i 3-serien. Skulle ju verkligen vara en bra funktion!

mvh tornet
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Dela upp, inte intresserad av skrot eller museiföremål!
Be
101
Beemer-Nissen
520i M Touring E34
Dela upp tycker jag med. Man kan väl isåfall välja alla kaross typer i 3-serien om man vill men samtidigt också kunna välja en typ av karossmodell.
jabbathehot
instämmer med att dela upp 3 serien

"May the force be with ya,the force from BMW"
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Satt och tänkte på det precis innan jag klickade in här.
När man vill läsa om E30 så får man ju som sagt skumma igenom sidan för att hitta det. Vore mycket lättare att hitta vad man vill med delat forum.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tycker ni ska vara nöjda som har ett forum,har själv väntat så länge att håret blivit grått på ett 02 forum.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Tycker det skall behållas som det är.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.