AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.579

Stor billig bekväm och snabb bil som drar lite soppa?

jag skall ev byta arbetsort och börja pendla ca 10 mil per dag. Då fungerar det nog ej att köra v8 som jag gör nu.

Behöver tips på stor, snål, bekväm och säker bil för kanske sådär max 60 tusen. Finns det någon sådan? Diesel kanske vore något. Vill ha hyfsad kvalite och tyngd men den skall dra lite.

Är detta en omöjlig kombination? Öppen för förslag!
Låter lite svårt att hitta en bil med dom egenskaperna. Speciellt om du skall köra 10 mil om dan för då får den ju inte ha gått så lång när du köper den

Kolla på Audi A6 2.5 TDi för den kan ha bra priser och drar 0.65 l/mil

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Skoda Superb med diesel...?

/L
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
A6 2.5TDI är ingen bra motor. Motorn är felbyggd och börjar bli dyr i reperationer efter 12-15000 mil.

Passat 1.9TDI ?

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Passat diesel är nog inte så dumt som Sim föreslår. De är väldigt bekväma att åka i och hyffsat rymliga, speciellt om man jämför med Audi A4 och BMW 3-serie. Dessutom går de relativt billigt! Säkerheten borde också vara någorlunda god tycker man men det har jag inget belägg för.

Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Passat Diesel kombi årsmodell 00 körde vi när jag gjorde värnplikten i Eksjö. Blir alltid påminnd då jag ser en mörkblå kombi..
Går jättebilligt med 1,9 tdi 90hk, stort lastutrymme, rymmer lätt packningen för 4 "meniga". Snabb, nja men ska du pendla så prioriteras väl låga driftkostnader?
God komfort , körde rätt mycket på landsväg, längre resor med.

Säker, ja den var nog säkrare än många av försvarets övriga fordon, vi hade sido+passargerar airbag. Komforten var faktist mycket bra, fin känsla i reglage osv. Fick tom låna hem bilen på helgerna när vi låg i beredskap, så då testades den..

Ett bra alternativ alltså!

Mange
ol
88
olemi
530iA -04
Honda Accord
Hyundai Sonata
Toyota Camry
Peugoet 607

stora och snåla varav 3 första bör ha bra kvalitet!
Säkerthet? Dom är i alla fall stora!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
olemi: Nog håller en peugeot högre kvalitet än en Hyundai...

Varför inte en E38 728?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
ol
88
olemi
530iA -04
Bjerser: Haha , du kan nog ha rätt när jag tänker efter lite , fast det är dock en bra bit kvar til Bratwurstwagen.
Fast fransmän och elektronik är jag inte helt trygg med
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Saab 9-5 2,3t kombi är ganska snål på landsväg, ganska pigg och helt ok kvalité. Bättre bil för 60 000 är nog svårt att hitta, men för pendling är väl en Passat TDI lämpligare.

Mina bilar: Länk
Passat TDi känns som ett tänkbart alternatvi som jag ej tänkt på förut.
Tack för tipsen i övrigt. Jag får se hur det blir
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.