|
|
|
|---|---|
| någon som vet var jag hittar denna länk? | |
|
Här Kommer Den. Länk Håll till godo. FLAYEN |
|
| toppen men min engelska?? Det ska visst finnas vill jag minnas på svenska där han lödde om ett glapp | |
|
Ja du kanske inte behöver byta kondensatorn, men när du ändå har isär panelen kan du lika gärna byta, Kostar ca:25:- på elfa. Och engelska behöver du ej läsa kolla bara bilderna bra anvisning får man där hur och var man skall löda. FLAYEN |
|
| jag har nyss köpt denna panel Men nu är det något glappt Tar jag ut den och vickar nedåt då går den? | |
|
I egenskap av gammal elektronikpulare måste jag ge en kommentar när det gäller kondensatorbytet i artikeln. Vad jag kan se av bilderna verkar orginalkondensatorn vara av polyestertyp. Om man som i artikeln byter kondensatorn till en tatalelektrolyt kan problem uppstå. En tantalkondensator är polariserad vilket inte en polyesterkondensator är. Om en tantalkondensatorn får fel eller växlande polaritet (växelspänning) över sig blir den inte långlivad. En polyesterkondensator rekommenderas. (Det finns iof ännu bättre kondensatorer typ polypropylen film men dessa är typiskt större och det verkar ju inte vara så gott om plats.) |
|
| bra då vet jag men misstänker att någon lödning lossat Ska öppna den och kolla | |
| Ja lödningar är ett mkt vanligt fel i synnerhet när stora temperaturväxlingar och vibrationer är inblandade. Lycka till med att finna felet. | |
| ok | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.