|
|
|
|---|---|
|
Hej på er... Jag funderar på att byta till en 530d, den äldre modellen runt 03.. När jag tittar runt lite på olika annonser märker jag att många 530 har navi i sina bilar. Då är min fråga kan den spela mp3 och wma filer? | |
| Det kan du inte, navin hanterar inte musik eller film, bara kartor. | |
|
Tack för snabbt svar. Det var tråkigt att höra. Då är det bara de stereoapparaterna som säljs i dag som kan hantera dom formaterna. Det är lite svårt att gå ifrån stereo som kan spela mp3 och wma till en som man får byta skiva var tredje kvart.. Men jag får väl försöka vänja mig.. 525:an som jag har nu har jag bytt ut original till en "vanlig" stereo som klarar mp3 och wma. Men jag kan ju säga att jag inte riktigt blev nöjd med resultatet då originalstereon är snyggast. |
|
|
Kom och tänka på... Kan man sätta dit en annan dubbelDIN stereo istället för original eller är det specialmått? |
|
|
Om bilen har CD-växlare så går det att byta till en senare modell som tar Mp3, men det blir rätt dyrt. Man kan också kasta ut CD-växlaren och skaffa ett interface för att plugga in Mp3 spelaren där bak istället för CD-växlaren. Det finns också Mp3 interface så att du kan plugga in MP3 spelaren bakom originalstereon. Det finns andra på forumet som kan mycket mer om detta än jag. |
|
| Om du köper en med inbyggd navi så är det ju struligare att stoppa i en annan stereo, men det går bra, det finns ramar m.m. att köpa för att anpassa, själv tycker jag inte der är så snyggt i en med integrerad stereo, men det är ju en smaksak. | |
| Vad jag menade var att har du en inbyggd navi så är det svårt, men har du bara originalstereo så går den att byta. | |
| Tar orginalstereon i en 325Xi-2005 mp3 då? eller hur ny måste bilen vara för att bmws orginalpaket tar mp3? | |
| Originalspelaren tar inte Mp3 överuvudtaget, endast senare modeller av CD-växlaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.