AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.781

325 a bränner säkring 18 hela tiden

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
min e36 325a har gått problemfritt fram tills igår kväll när jag var på väg hem. åkte helt vanligt o motorn bara dog. sen snurrade motorn bara på startmotorn. utan nån väckelse. misstänkte först soppatorrt eftersom jag körde på rött men startade inte efter det. bogserade hem o såg sedan att säkring 18 var bränd. kraftpumpe? är det bränslepump? satte i ny. startade då o dog några sekunder efter. satte i en ny o då gick de bättre. körde 1 mil o samma sak hände. nu bränns dom hela tiden. vad kan ha hänt? kortslutning någonstans? är det någon som vet om kraftpumpe är bränslepump?
kr
512
kris
E93/E90/F07/997.1S
701/999s/FZ750
Jodå, det betyder bränslepumpen, låter som det är ngt problem med den.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Prova att mata pumpen direkt med ett par tåtar via en säkring av rätt storlek. Fungerar det då finner du felet som kortslutning någonstans i kablaget. Men jag tror att pumpen håller på att ge upp.
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
saken är den att det borde vara kablaget men ändå inte. jag svetsade ju lite tröskellådor på den sidan dagen då det hände, även om jag körde 2 timmar efter direkt utan några lustigheter. rev upp golvmattan lite förut. kablaget verkar inte blivit något bränt!o de är ju massa kablar så varför skulle just den till pumpen gå, allt annat funkar på bilen. drog dock lite o flyttade på kablaget o nu har den gått hela kvällen som förut så får avakta lite. bränns säkringarna igen blir det andra åtgärder. fast om de blivit ett avbrott på någon kabelisolering så kommer de ju bara vara en tidsfråga innan de kortsluter igen. lite läskigt för man vågar ju knappt åka långt nu med bilen. kan bränslepumpen ge sådanna upphov om man kör med för lite soppa under längre tid? eller om bränslefiltret börjar bli dåligt så pumpen får jobba mer för att trycka igenom bränslet? bilen går drock lite för bra och jämt för att misstänka en dålig pump eller filter.

faan vad allt ska jävlas. först dieseln o nu den 325an. kan ju inte åka med alpinan varje dag :(
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
ska tillägga oxå att jag testatade med 2 andra relän för att minimera reläna. för det är väl de blå o vita som styr det med pumpen eller?
Jag har hört att amperen ökar om pumpen får jobba hårdare om bränslefiltret är tilltäppt.
Jag hade provat byta filtret först.
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
bilen är såld nu. men det löste sig av någon anledning. lättade lite på golvmattan och kollade o se om någon kabel var skadad vilket det inte såg ut som..men jag vrid och vände lite på kablaget o sen skruvade ihop allt igen..sen hände aldrig samma sak igen iaf. så antagligen var det någon kabel som ändå hade skadad isolering och kortslöt men sen lade sig fritt.
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Jag hade en -97:ans 528iT förut där soppapumpen i tanken gav upp. När jag plockade ut den ur tanken såg jag att kablarna var ärgade och skadade och hade lossnat från pumpen vilken sekund som helst. Känns ju inte så bekvämt när de ligger i en bensintank... Kan bara föreställa mig en nästan tom tank och 2 kablar som går emot varandra i tanken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.