AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
928

Var 6000:- ett rimligt pris för en 530iAT - 93 i dåligt skick?

Jag köpte en till BMW igår. En 93:a 530iA Touring. Det låter illa i motorn de första sekunderna efter start, misstänker att det är någon ventiltryckare som får för lågt oljetryck. Bakaxeln har ett morrande ljud när man motorbromsar. Det är körförbud eftersom förra ägaren fick en arbetsorder från bilprovningen med påpekande om vindrutetorkare, bakbromsarna, avgassystemet och HC-värdet. Takluckorna gick bra att öppna men inte att stänga, upptäckte jag när jag kom hem med den, får väl ta reda på var det ska smörjas. Troligen har den inte servats de senaste fem åren eller så.
Men det satt fina vinterdäck på den och det föjde med fyra så gott som nya sommardäck. Automaten växlar som den ska. Skinnklädseln verkar hel men är lortig. Bara ett par rostfläckar på ett par dörrhörn. Stora färddatorn och hyfsad stereo. Dessutom fick jag med en Bentley reparationshandbok.
Priset var 6000 kr, var det rimligt för den bilen?

Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Jo det var ett rimligt pris. Men felen kan lätt hopa sig så du lär väl märka det efter nån vecka. Jag gav 10000kr för min rostfria 535 88:a men felen kommer efter hand nu så den kommer kosta lite men ändå inte farligt. Hur illa är avgas systemet på bilen? Ska du köpa org så blir det dyrt. Jag byggde ett eget efter catt med simmons dämpare på slutet.

Beemer 4 Life!
Jesper von Wowern
Bra pris. Bygg ihop ett superfordon av Dina båda touringar och sälj det som blir över. Slutsumman blir kanske ingen ekonomisk vinst, men en bra bil.

/Jesper von Wowern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.