|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Om man nu skulle tillbaka till sina rötter och hadla en BMW igen vad skall man köpa? Det är en andrabil vi snackar om men den bör vara körbar av min fru även på vintern. 1:a bilen är idag en Caravelle som nog blir utbytt till en Caddy Maxi Life i höst. Alla barn får inte plats i en BMW så är det bara... Är ju sigen på en Z3 coupé men vinteregenskaperna på den är ju inte tilltalande. E39 är "förnuftigt" men jag har ju redan haft två. E36 kommer inte på fråga i någon form, någonsin. ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- | |
|
330 e46? Flåklypa |
|
| z3 coupé. Vintern existerar inte längre i det här landet... =) Vet rätt många som kör coupé året om | |
| Lägger också min röst på e46 fast coupén. Du kan kanske hitta en tidig 330 för den pengen alternativt en 328 som du kan få för bra mkt billigare än 120'. Z3 coupé tycker jag känns lastgammal. | |
| 330 ci GÅR att hitta för dom pengarna, men dom brukar inte vara i det bästa skicket eller så har dom gått långt. 130-140 lär man betala för att hitta en fin snikutrustad 330 coupe -01 | |
|
Med tanke på att du bor där det stundatls fortfarande blir vinter - varför inte en fyrhjulsdriven sak? E46 325xi eller 330xi (sedan eller touring) borde gå att htta för 120', om du inte är petnoga med utrustning och lågt miltal. Borde vara tillräckligt körsäker i halka för frugan också! Länk Länk Länk Länk Och du.... välkommen tillbaka i BMW-träsket! /// Gunnar E |
|
|
Tackar... även om jag inte är tillbaka ännu. Har sneglat en del på 330xi. Borde fylla behovet och inte kräva alltförmycket tid. "Drömbilen" är likförb en Z3c men med våra vintrar är det bara att glömma gissar jag. Har åkt på tvären över mittsträngar vid omkörningar förr om man så säger... då med E30 iofs men dessvärre skiljer ju inte vintervägegenskaperna nämnvärt mellan Z3 och E30. Nu skall bara allt annat klicka med jobb, familj och ny bil.... sen skall vi se vilken BMW det blir. Man måste ju ha några månader på sig att filura också! :-) ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Tycker du skall ta en 330, riktigt rolig blandning mellan nöje och vardagsbil. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Hmmm.... Z3c ja.... Har du sett denna, den ser bekant ut.... ;-) Länk Kanske lite över din budget, men ändå! /// Gunnar E |
|
|
Den skulle ha suttit fint... men ändå inte. Man vet iallafall att den är som han säger! ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Lägg till 30' och köp en Porsche Boxster | |
|
Trodde i min iver att detta var ett BMW forum! Nåja... vi får se vad som händer. Måste ha en ny familjetransportör också. Boxter... suck... den har ju inte ens tak! ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
En Boxster för 150 kkr är det riktiga bottenskrapet. Det är som att köpa en e36 för 20 kkr. Boxster med tak heter Cayman men blir minst sagt väldigt svårt med din budget. Jag hade satsat på en 330i utan 4wd. Den uppför sig tillräckligt städat på vintern och går absolut inte att jämföra med e30/e36 vinteruppförande. Länk |
|
|
Varför skulle man inte kunna åka på vintern med en coupe? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En manuell 540 så är kulfaktorn löst :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Så är det dags för bilbytartankar igen då. Det blidde ingen Caddy utan vi köpte oss en Caravelle 174hk TDI 4motion -07 som familjebil Så nu skall SAAB apparaten pensioneras. Min fru vill ha en Mini Cooper S. Jag kan tänka mig en sådan men helst vill jag ha en "riktig" BMW. Budget... lite mer... 150' Kom gärna med sjyssta argument jag kan svänga mig med åt min fru. Är det för gubbigt med E60? Har ju haft ett par E39 och min fru trivdes med dom iallafall. Lite jobbigt med bilköpartankar... ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| ¨mini cooper är ju en ball och rolig bil men tyvärr lite dyr.. e60 är väldigt mycket bil för pengarna och ganska stor dessutom.. låter nästan som om en 3-serie hade passat dig perfekt.. lagom storlek, sportig, bra på vintern, plats för 5(små personer bak isåfall) och det finns massvis med olika motoralternativ att välja bland | |
| Varför inte en M5 e39? roligare kan man inte få för 150k | |
|
Känns som att e39 är ett passerat kapitel även fast M5 är en trevlig bil. 745 kanske? ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Fast du kan ju inte dra alla e39 över samma kam:D M5 och tex528 är ju helt helt helt olika. Eller är du bara rent allmänt less på karossen? | |
|
Det sistnämnda... E39 är en otroligt bra bil men har ju redan haft två som ser ut så. ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.