|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har själv bytt denna kulled, Respekt det var inte lätt, Det SVÅRA var att få bort gamla bussningen. Hade tillverkat ett eget avdragare verktyg. Det var ett måste att värma, gjorde det i flera omgångar värmde lät det svalna osv, först då släppte den. Sen lite rengöring med smärgelduk plus lite olja så gick den nya in plätt lätt mha det hemmagjorda verktyget. material kombinationen stål/aluminium fastnar i hop med tiden riktigt rejält. mitt tips om du skall ge dig på denna bussning är lite vana, tillgång till avdragare och nått att värma med. /Patrik |
|
|
Hej, Ja, tack for infon. Har förstått att dom kan sitta fast rejält och att man behöver tillverka ett bra verktyg för att övertyga dom att släppa taget. Hade varit lite roligt att prova på om det hade funnits tid till detta, men just nu är det för mycket annat. Bokade tid hos Göteborgs Bilservice för att få det gjort, han pressar ur dom gamla kullederna med hydraulpress tydligen. Ca 1300kr per sida, det var rimliga pengar tycker jag. |
|
|
Kan bara instämma, släpp luften i luftfjädringen helt! Tillsammans med detta verktyg Länk blir det hela nästan för enkelt. :) När hjulupphängingen är helt slapp gick det att dra ur den lååånga skruven för hand. Det är smidigt om man är två pers! |
|
|
Tips för att få tyst på bilen medans man väntar på delar/verkstadstimme: Köp en spruta med tunn spets på apoteket, fyll den med tunn olja/smörjmedel, och spruta in genom gummi-tätningarna på kulleden. Vips så blir det tyst på "järnsängen":) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.