|
|
|
|---|---|
|
Håller på att bygga lite på en 325 E36. Hittat extraktor men vill naturligtvis ha lite mer kräm än så. Bilen är en 93a, dvs med enkel vanos. Finns det något chip på marknaden som man kan leka lite med och flytta ner vanosen till lägra varv? Alla tips mottages :) Burn rubber, not your soul. | |
|
Någon måste väl ändå ha trimmat en M50B25? Burn rubber, not your soul. |
|
|
Tjenare. Saker som du kan göra; - Byta grenrör - Byta avgassystem - Sätta i katersättare - Montera kolfiberinsug - Byta kamaxlar - Porta och plana toppen Sedan optimera bilen på rullande landsväg. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| Och allt det där till ett pris på minst 25-30K, vilket kanske kan ge en 20-25 riktiga HK. För de pengarna kan man få en mkt roligare snikkonvertering.. | |
|
Med snikkonvertering så menar du typ: grövre topppackning, bränsletrycksregulator, grenrör samt turbo? Jag tror iof att med portning, grenrör, kattersättare, kammar och ett lite roligare insug så får man säkert 50hk:) men visst, turbokonvertering är klart enklare,,, Burn rubber, not your soul. |
|
|
grenrör m3e36: 1500kr egenbyggd avgas Apple racing dämpare rostfritt: 2000kr bearbetad topp: 4000kr sport katt 3" : 1700kr it fun chip: 2000kr green cotton insatsfilter: 500kr summa:11700kr efekt: 237,4 hk det är vad jag har gjort med min 525 24v. mycket häfigare med sugtrimm, fullt ös över hela registret och vilket ljud det blev=)) behöver inte kosta 20-30000 om man tänker efter och letar=) lycka till |
|
|
Ja visst är det häftigare med sugtrim,, därav intresset från min sida:) Har köpt extraktor-rör och skall bygga avgassystem. Drog du ihop ditt system till 1 Alefors? DVS 6-2-1 före katt? Burn rubber, not your soul. |
|
|
ja, grenrör, svets,katt, svetts, avgas. japp 6-2-1. enklare än man tro lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.