AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.938

Halvljus på vid upplåsning?

Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Hej har sett en hel del filmer där halvljuset startas vid upplåsning med fjärrkontroll på både e46, e39. Frågan är går det att programera om på en e60? Har en -06 bmw 530d.
Någon som har gjort detta. Isåfall hur?

Mvh
Daniel
Gu
280
Gurkan28
530DA M-sport 2006
Ingen som vet något om detta? Är ju perfekt om bilen står en bit bort på vinterkvällarna när man slutar jobba. Trycker på fjärren och lyset tänds. En kompis har det på sin Citroen C4.

Borde ju gå att fixa på något sätt.

Mvh
Daniel
ab
72
abbe83
740IA 99
520im-01
kör ner till bmw o få det inprogramerat, vet att man kan programera in vissa detaljer eller funktioner,
Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Hej!

Satt och läste lite på e46fanatics och såg denna tråden:
Länk

Dock är det ju på en e46 och det är angel eyesen, inte halvljuset...

Lycka till!
Kolla men BMW men de brukar inte alls vara pigga på att ändra i några landsspecifika funktioner, om det ens är möjligt, dvs en funktion som finns i programmet. Ögnade snabbt igenom tråden ovan, en sak som inte är så bra är att tappa av spänning/manöversignal från innerbelysningen (som dimmas upp/ner osv) Det brukar ge oönskade funktioner både på ljusmodulen och det man matar osv.

FP
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Brukar kallas coming home funktion och funkar på alla bilar som har ljusreglage med en "A" symbol, dvs att man kan programmera hur länge lysen skall stå på efter man låst resp låst upp bilen. Den jobbar med ljussensorn så lyktorna inte går på när det är ljust ute när man låser upp bilen t.ex.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Follow me home på BMW, t.ex E39 är en annan funktion som innebär att halvljusen tänds c:a 30 sek när allt är avstäöngt och om man trycker ljustutan mot ratten ett ögonblick.

FP
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
folke: är det standard på alla e39? Hade det på min -99 523 men det verkar inte fungera på min 528 -97.
Kan inte svara riktigt säkert. Man gjorde en större revidering av el mm inför -99.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.