|
|
|
|---|---|
| Vilken är mest ekonomisk vid 80-130 km/h? Kör cirka 2500 landsvägsmil om året, så en komfortabel bil är ett måste. Försämrar sportchassit komforten? | |
| Ärligt talat, om förbrukningen är viktig är det inte bättre att välja en bil som kanske väger ett halvt ton mindre och inte har en bensindriven V8? | |
|
Hö hö hö, bara för att man åker BMW innebär det inte automatiskt att man är oekonomisk? Trots allt drar bilen bensin och sliter däck oavsett vilket märke... Tippar osett på att strax under hundra är prima marsch! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Jag vill inte ha den mest ekonomiska bilen i världen, då skulle jag väl köpt en Lupo eller nåt. Jag vill bara ha en komfortabel bil och tänkte kolla vilken som är mest ekonomisk i de hastigheterna. Kan man spara 0.15/L milen på att hålla lite lägre hastighet i en 745 så gör det en del på ett år iaf. Jag åker 7-serie för att det är bekväma bilar, för att de har lite pulver under huven och bygger motorer som drar lite soppa jmft med hur stor motor man får. Men en uppgradering får vänta framåt hösten, har dock bestämt mig för en 745 då de verkar finnas med mer utrustning som stämmer överens med vad man vill ha :).. |
|
| Rackarns, då kommer vi konkurrera om bilarna i höst :) | |
|
Äsch, i värsta fall får man hämta i tyskland :). Vad är du ute efter för utrustning då? |
|
| Svart eller mörkgrå bil, komfortstolar, taklucka, sidogardiner. Helst creme läder, men svart går väl an med. Helst dynamic drive också. Det är det jag vet än så länge iaf. :) Och du? | |
|
Färg utvändigt: Svart, mörkgrå, silver Färg invändigt: Beige/creme läder Övriga utrustningskrav: Komfortstolar, dynamic drive, soft close, elstyrda sidogardiner samt bakrutan samt gärna kylfack. Även professional navin. Så lite krav har man ju =). |
|
|
Risken är att jag inte kan hålla mig längre än till sommar, men tyvärr hinner jag inte få ihop det ekonomiskt att byta innan semestern. Hade lätt föredragit en E65 på europasemestern framför en gammal svettig E39. Vad skiljer Navi Pro från standard? |
|
|
"Kan man spara 0.15/L milen på att hålla lite lägre hastighet i en 745 så gör det en del på ett år iaf." Hur tänker du nu? Soppan kostar 17:- om vi räknar ett snitt för framtida uppgång till sommaren -09 vilket gör att då är det en kostnad på 3.500:-/år om du kör 2.000mil! Känns som om man kan spara in dessa pengar på nåt helt annat....Men oavsett så lycka till att hitta en vettig E65. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Visserligen, man ska inte få pendla i det här landet enligt staten.. Iaf så har jag kommit fram till att bränsleförbrukningen vs prestanda mellan 735/745 så är det inte värt att välja en 735.. Man får ju ändå pengar tillbaka på skatten sen så.. Jag är inte så duktig på matematiskt räknande, så jag trodde att det handlade om mer pengar än så =).. |
|
|
Men inte är det för att spara pengar jag åker BMW, mer för att njuta av varenda kilometer bilväg! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Samma här, men jag vill å andra sidan inte heller slänga ut en massa pengar i onödan. Farsan tycker att jag ska köra toyota, jag tycker att jag ska köra 7-serie ;). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.