|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Som ny ägare av en import BMW så har man ju en lite olustig känsla av att man kan vara lurad även om jag har papper och diverse annat som pekar på att bilen gått just så långt som det är sagt. Så jag sökte på inlägg om mätarfusk här på forumet och hittade något om mätare 1 och mätare 2. Det fina i kråksången var nämligen att mätare 2 inte skulle gå att ändra om inte hela boxen byttes ut. Stämmer detta och vad tar BMW för att koppla in sig och kolla upp "Mätare 2"??? | |
|
Hej! jag har hört en massa olika sätt som man kan kolla om den är ändrad. 1) Man kan trycka på trippknappen och vrida på tändningen och sedan är det någon speciell siffra som man skall gångra och sedan få ut det riktiga milantalet. 2) Vad jag har hört så skall mätarens kretskort på något sätt gå sönder när man backar mätaren, och ett sådant kort skall kosta omkring 5000 kronor. 3) man kan ringa BMW och dom kan kolla upp bilen. Någon som vet något mer sätt?? som kanske funkar också... Mvh Johan |
|
| Kolla "Hassos" repotage under Mekartips. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett varningens tecken det går att radera allt minne i data boxen på en BMW tar ca 1 timme. går in via ljusmodul och och ljusomkopplare. Kostar enligt uppgift 300dmark i Tyskland. Det finns handelsresande i sånt, En Audi A6 fixar dom det med ngr knapptryckningar i bilen,En chrysler tar dom bort instrumenbrädan på försvinner 2 timmar Återkommer med en helt annan mätarställning. Uppgifterna kommer från en firma som hållit på i många år (10-15) och importerat från Tyskland. Det går inte att spåra dessa ändringar, som vanligt ligger ett visst kleenterium före. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.