|
|
|
|---|---|
|
Farsan har en 525 manuell 91a. Bilen har ett rätt jobbigt fel sedan ca 1 år tillbaka. Den kan gå hur bra som helst ibland 5min ibland 2-3 timmar. SEN börjar den tappa kraft/dö vid gas. Bilen har vart in på felsökning på BMW dom hittade inget. När dom stoppade in datorn. Är det någon som har den minsta aning. Soppafilter bytt, spridarna mätta. Lite annat gjort också vet inte exakt. Skulle vara trevligt om någon hade nån aning. Mvh Daniel, Gävle | |
|
Glömde skriva att om man kör på motorväg/landsväg då kan man släppa o gasa hur mycket man vill. Det fungerar ALLTID! Felet uppstår när man kör i staden/rödljus osv... Man vet när bilen kan jäklas genom att gasen blir väldigt känslig. Ska försöka förklara. Trycker man in gasen lite försiktigt så rycker den till vid en speciell punkt precis som man släpper upp kopplingen lite för snabbt(rätt dålig förklaring men finner inga andra ord :p ) När man släpper upp gasen, så slutar den "dra" tvärt vid samma punkt som ovan. Till följd utav detta så vill man åka ca 50-60 blir det en väldigt rykig gång då man hela tiden måste pendla upp/ner med gasen. Hoppas någon har den minsta aning. Bilen har snart gått 18 0000mil och har hela tiden varit i släktens närhet. Så det bör stämma. |
|
|
Hej, jag har ett liknande fel. Jag har pendlande effekt osv. För ungefär 3vekorsedan rengjorde jag min luftm... bilen blev helt annan. Tyvärr kom felet tillbaka efter ca120mil. Jag har också kontrollerat felkoder, men hade inga. Efter att felet återkom gjorde jag om rengöringen, det fungerade en dag. Jag ska pröva med ny mätare inom några dagar. Det är inte säkert att man får felkoder tydligen, mitt fel visar att det troligen är glapp i luftm... eller någon annan givare. Köp rengöring och pröva, jag vet flera som fått godaresultat. Mer bestående dock. Mvh/Kim |
|
|
Hej, tack för ditt svar. Har provat göra rent lmm men det hjälpte inte. Kan det vara så att den e kaputt? Hur stor skall skillnaden bli när man har den ikopplad och när man drar ur den? Jag provade idag och det händer först ingenting. Efter ett tag ändrar bilen tomgången något men går förövrigt likadant. Bilen beter sig exakt lika som när den är i. Låter skumt, på forden blir det en markant skillnad när jag kopplar i/ur den. Vart hittar jag en ny mätare? Vad kostar en sådan måntro? Ny / beggagnad? //Danne |
|
| Jo de borde göra skillnad när du kopplar ur och i den. En ny är dyr, det bästa är om du kan få tag i en begangnad. Testa först. Jag tror att en ny kostar omkring 3000:- | |
| återkom gärna och berätta vad som löste ert problem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.