|
|
|
|---|---|
|
Detta är något som började i fredags. Jag har bara hunnit köra bilen tre gånger sedan dess. Igår kväll när jag var på väg till jobbet, började ratten vibrera mer än i fredags, vib. var konstiga, fraqmvagnen kändes väldigt orolig. Först trodde jag att det var ojämn mark eller någon, men efter ett tag blev vib. värre samt avtog de. Jag märkte också att dessa inte var fart relaterade som felinsällning av fälgarna brukar innebära. Om ex. vib. började vid 70 höll de sig till 80 km/h sedan även om man saktade ner. Tyckte även att bilens precisa stryning försämrats. Jag vet sedan tidigare att jag hade glapp i Inre eller nedre styrstag eller styr led (kan inte namnet på det exakt), men det var glapp på vänster hjulfram. Kan detta ha blivit värre och medfört dessa konstiga vibrationer? Jag har inte smällt bilen i kanter eller liknande, bara jag som kör bilen, alla bultar på fälgen är fastskruvade och vikterna finns fortfarande kvar på fälgarna. | |
| Om du nu vet att det är glapp, varför byter du inte dom delarna? | |
|
Jag hade samma problem på min 320i -92 . Jag hade bytat fälgar och fick som du säger vibrationer i ratten, både vid körning och inbromsning men aldrig vid samma tilfälle utan olika hela tiden. Visade sig vara fälgarnas centrum hål som var för stort så fälgarna satt ej centrerade, köpte distansringar ( tror jag det heter) till fälgarna och taadaa, inga vibrationer. Vet ju inte om du har nya fälgar men, ett tips iallafall. "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
Hade precis samma problem som du kingsambuca, och det försvann när jag satte på distansringar, eller cenrtumringar som det också kallas. Men om det bara började, utan att du bytt fälgar, så är det antagligen inte det felet. / Leon |
|
|
Tack för svaren. Casy: Har bokat tid, men verkstäderna har fullt upp, in tid e om några veckor. Har haft på fälgarna nu i ca: 2 månader. Så tror inte det e dem. Sen vet jag inte vad för fälgar ni satte på, men de som sitter på är BMW M-tech orginal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.