AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
388

BMW, var god dröj

Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Jag fick tid för att lämna in min bil hos BMW Group i Göteborg eftersom jag fått en smärre parkeringsskada (inte mitt fel, skrev om det på forumet en annan gång)

Den 17 april lämnade jag in bilen eftersom de då skulle ha beställt alla delar som behövde bytas. Två veckor skulle det ta. När det gåt tre veckor ringde jag och frågade hur det gick. Svaret blev, när han till slut hittat bilen!!!, att den var på lack. De kändes ju bra ändå.

Men... i fredags hade jag vägarna förbi och tänkte kolla hur det gick. Efter att letat efter alla papper till bilen igen så meken lite konfunderad ut. Tillsammans gick vi ut och tittade på bilen. Där stod den med spindelnät på fälgarna helt orörd!!! Blev rätt irriterad. Han lovade att de skulle börja med den på måndag.

Därefter tog jag en sväng förbi pärlan för att kolla hur den mådde, smekte den längs huven och pratade lugnande med den och lovade att jag snart skulle släppa ut den på grönbete. Det var då jag upptäckte att en list hade blivit avplockad på andra sidan parkerinsskadan. Rusade tillbaka och frågade om de börjat använda min bil som någon j-a reservdelsbil. Meken hade ingen aning om hur det gått till emn lovade att "lösa" det åt mig. (tror f-n det)

Nu har jag blivit lovad bilen på torsdag.

Är inte detta extremt dåligt av dem på BMW. De verkar inte bry sig allt för mycket om sina kunder. Det är säkert inte vanligt men det har hänt farsan en del goa grejer också. Han har fått en fälg sönderrepad, en bil krockad av verkstaden så att de fick byta både dörr och bakskärm.

Hur är det med förtroendet för dem som skall serva och reparera våra pärlor. För min del lite naggat i kanten.

Vad tycker du?
Kowalski
Hej

Jag har haft min bil inne hos Theanders Bil (BMW i Lund) vid två tillfällen för plåtreparationer. Båda gångerna har de hållt tidtabellen samt utfört ett mycket bra arbete.

När det gäller service har jag däremot nästan enbart hört negativt om dem.
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Bilen blev klar idag, så de borde de få cred för. Synd bara att det inte tog fyra dagar från det att jag lämnade in den.

Får dessutom nästa oljeservice gratis.

Det är bra... kanske... vet inte om man skall tycka att dt ät OK ändå
Jag var med brorsan när han förra våren inhandlade sin ( 7 fabriksnya) BMW på solna, en 535 touring, med navi å hela klabbet... Vilken service, det kom folk med kaffe, alla var något sanslöst tillmötesgående... Detta var något som jag påpekade för min bror, men han bara skrattade lite, och sade, -Nu ja, men vänta bara tills det är dags för service...då är det som att gå till reklamationsdisken på en secondhand-butik...
-sant, varför är det så, jag menar, så mkt förstabilsköpare (för BMW) kan det ju inte finnas, så man kan behandla kunderna hur som helst...??? Morasn har AUDI (förlåt) men på din bil i täby är de ju hur vänliga som helst, när hennes bil blev några dar sen pga. av att de missat att beställa en grej, levererade de bilen hem... lite skillnad mao... Man ska tydligen inte köra sin BMW mer än 3000 mil......MVH

Philip
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Nä, nånting är det.

Känns lite som om de tror att en BMW-ägare är en BMW-ägare för alltid och därav bemötandet. Jag tycker faktiskt att när man har en bil med ett sånt inköpspris så borde man få bättre service. Det skall genomsyra hela BMW Group. Vi borde vara speciella för dem eftersom vi kör deras bilar.

Ibland får man känslan att det är katten som släpat dit den. Rätt kul iaf vilken vändning det blev efter att far min som äger tre BMW ringde och sa just det.

Man måste komma ihåg att det finns miljonärer som går i fiberpäls. Det är livsfarligt att dömma hunden efter håren.
Aldric
Jag har iofs bara haft min bil på service/reparation hos två olika verkstäder allt som allt, och den ena var i Norge men på båda platserna blev jag väldigt korrekt bemött, i Norge klantade dom till priset och då drog han av 2000 NOK på fakturan på direkten, ingen diskussion alls. I Sverige har jag nog blivit en stamkund eftersom bilen just nu dras med ett envetet elfel, men varje gång jag är där är dom trevliga och mekarna verkar veta vad dom gör eftersom bilen (förutom elfelet som beror på en slut generator, så egentligen inte deras fel heller) alltid kommer tillbaka reparerad, till överrenskommet pris och jag kan alltid hämta den tidigare än avtalat.

Gäller Asplunds Bil i Borås förresten, i Norge var det Midtstranda Bil om någon skulle råka ha vägarna förbi Hamar .. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.