AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.644

Sug efter Z4 roadster, vit?

Sida 1 av 2
ma
37
mathiaso
530dx Touring M-sport -14
Som tidigare Z4 ägare har man nu när våren kommit fått tillbaka suget efter en Z4. Har kollat runt en del på blocket och bytbil, men inte hittat nåt som jag nappat på.
Det jag funderar på är att köpa en Z4 -06 eller senare i aplinvitt. Vad tror ni om detta? Det finns inte en enda tillsalu i sverige (roadster). Är det svårt eller lätt att sälja en sådan om ett år eller två?
Vad tycker ni själva om en vit Z4?

/Mathias
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Det känns som om att färgen vit har blivit en modefluga den senaste tiden, enligt mig. Frågan är hur länge det håller i sig. Det kan nog bli snyggt och ovanligt, så länge den är ren. Är den inte ren blir nog intrycket inte lika bra.

Själv skulle jag inte köpt en vit Z4 - men smaken är som sagt olika! Gillar du verkligen den i vitt skall du självklart köpa dig en...
Det har omsatts ett par vita Z4:or i Sverige under det senaste året, alla av årsmodell -06 eller nyare. Merparten verkar även ha haft rött skinn vilket kanske beror på att folk överlag tycker att kombinationen är "porrig".

Personligen kan jag bara hålla med Karin. Vitt är något av en modefluga som kom till Sverige ett par decennier efter att asiaterna upptäckt färgen på allvar, men jag har personligen ganska svårt att uppskatta den. Vitt känns väldigt billigt i mina ögon och lär så förbi. Jag accosierar direkt till VW Golf årsmodell -91, oavsett vad det är för bil under lacken... Om och i så fall när flugan blåst förbi återstår att se, men det har hänt förr. Under yuppie-perioden på främst 80-talet men även tidigt 90-tal såldes en del lite vassare bilar i vitt, inte minst Porschar, och dessa var efter lite finanskris och annat svalare på marknaden än icke vita motsvarigheter.
ma
37
mathiaso
Ja, kanske. Tycker dock inte Z4 finns i så många roliga färger. Silver är ju så fantastiskt vanligt sen det blev populärt för 10 år sedan (fluga?) grå är ju lika vanligt. Då återstår svart, eftersom jag redan haft en blå, och ombyte förnöjer ju, så en blå till blir det inte...
Någon som har andra förlag, eller mer åsikter/synpunter om det vita?
Lite annorlunda och en färg jag måste erkänna att jag gillar rätt skarpt:
Länk
För tankarna till Lemans Blå, men förefaller vara något mörkare och kanske något mer sober i sin framtoning.

Ännu mer diskret/elegant/feg (kärt barn har många namn!) är denna:
Länk

Notera att jag enbart åsyftar färgerna som förslag, inte bilarna.
ma
37
mathiaso
Tack för tipsen. Den blåa är dock lite för lik min förra Z4, som jag idag inte fattar varför jag sålde... Länk

Gillar inte riktigt den röda tyvärr. Lutar lite åt svart, men jag tycker det är synd att svart färg döljer detaljerna på Z4:an på något sätt.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Skulle varmt rekommendera en svart (äger själv en svart). Jag tycker inte att den svarta färger döljer detaljerna. Visst dom blir inte lika självklara möjligtvis, men man ser dom =)
Nejdu mathiaso, varför du sålde den där kan inte jag heller förstå. Måste varit någon tillfällig mental defekt, den ser mer än läcker ut! Hoppas att du snarast hittar en värdig ersättare. Den blåa på blocket finner jag lite mer aggressiv än den färg du hade på din tidigare Z4. Dock rätt sällsynt och kanske lite trixig att hitta inom Sveriges gränser om man vill ha en 3.0Si (för det vill man ju!).

I Tyskland är dock utbudet mångdubbelt, både sett till antalet bilar och färgkombinationer. Där går det även att hitta riktigt feta Individual-bilar med bland annat bi-colour-inredningar med med skinn i två färger även på panel, och så vidare...
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
En Z:s färg ska ju vara så bilen blir en karamell! om du ändå bara har vitt och svart att välja på så är väl den vita bättre, men inte bra.

Om du vill lägga ner lite jobb och inte bara ska ha tag i en bil snabbt så hade
"freddesix" ett utsökt inlägg, om Individual med Bi- colour och även skinn på panelen, det är ju så en sådan här bil ska se ut!

Själv hade jag speciella önskemål vid mitt Z3 köp, men jag hade varken kunskapen då eller visste vad som fanns, hade bara sett broschyrmaterial, men jag blev väl hyfsat nöjd ändå. Då du tidigare ägt en kanonsnygg Z4 så har du väl vissa krav och ett kunnande som du kan dra nytta av så om du hittar en bil som "freddesix" talar om så har du nog fått det ultimata, och med en sådan bil förlorar du nog minimalt, det finns köpare som vill ha det där extra och vill betala för det Lycka Till och berätta gärna vad du kommer fram till och vad du köper
MVH Uffe/bildock
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
En militärgrön kanske? Länk

Nä jag tycker nog allt att Maledivienblau är snyggast: Länk
Vitt är läckert och är garanterat ingen modefluga! Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
JAg håller med Micke Olsson. Vitt är här för att stanna ett tag. Färgen kommer utan vidare leva vidare som modern åtminstone sålänge som aktuell version av Z4 produceras.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kanske en Phoenixgul? Länk Länk Länk

___
//Ulf
maldives blå igen :P är så snygg.. tycker att z4:an är mkt snyggare före facelift
z4power
Vitt är läckert och är garanterat ingen modefluga! [LÄNK]

helt klart snygg bil eler vad tycker ni det e ju min =) haha
ma
38
mackangbg
BMW Z4 2,5 SI 08
Svart med rött skinn och 18'??
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min granne har en vit Z4 roadster, 3,0:a. Mycket vacker...

ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Jag tycker att min blåa (Interlagosblå) är riktigt fin och extremt ovanlig:
Länk

Interlagosblå är på intet sätt extremt ovanlig på Z4. Till M-modellerna är det en standardfärg som är relativt vanligt förekommande, jag vet på rak arm tre exemplar inom två kilometer från där jag huserar. På mobile fanns just nu ett tiotal till salu i färgen och på blocket har minst lika många omsatts de senaste tolv månaderna.

Däremot var det ett hyfsat försök att ragga kunder till din bil, men ser du den gubben gick inte ;)

Personligen är jag ganska kompis med denna färg:
Länk

Även denna är ganska sober, om än inte riktigt i min smak:
Länk

Ska vi bli lite exklusiva så barkar vi på med Individual, notera M-sportstolar, bicolour-skinn inkl. dito på panel:
Länk

Motsvarande med blåa inlägg:
Länk
Länk

Eldrivna M-sportstolar klädda i brunt skinn i kombination med högglanspolerad Individual-panel i pianosvart ser man heller inte varje dag:
Länk
...matchar bilens exteriör på ett utmärkt sätt:
Länk

För den lite mer oblyge - bicolour-inredning med vita inlägg:
Länk

Det var allt för den här gången, hoppas det har givit lite inspiration :)
ma
37
mathiaso
De mörkare blåa är snygga. Interlagosblå gillade jag verkligen. Hittar dock inte så många på mobile.de och väl ingen på blocket?

Den sista inredningen i vitt o svart va fantastisk! Vilken bil kommer de ifrån, finns den på ebay?
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
så trevligt med lite intresse för det mer eleganta än det råbarkade sportstuket som varit på modet nu ett tag, själv gottade jag mig i de olika utförande på bilderna, nu måste jag få poängtera här att jag utgår hela tiden att bilen ska vara till en hobby, och man tycker om att sköta och putsa, för det krävs mycket arbete om det ska vara fräscht, har man bilen mer som lite bruks, kanske en enklare inrednigng är att föredra, de vita inläggen är nog för mycket för mig med
mvh Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.